SoDIMM 100 eller 133 MHz?
Fra : Dennis Vinther

Dato : 27-08-02 22:20

Hej,

Jeg er den stolte ejer af en Dell Inspiron 8000 - yderlige specs kan findes
her:
http://dwt.dk/index.php?side=myputer

Kan jeg bruge 133 MHz SoDIMM-ram selvom min externe bus kører 100 MHz?

Er der nogen som kan anbefale et specielt mærke til ram? - Jeg kigger lidt
på PQI...

Mvh
Dennis

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 28-08-02 07:04

du ska passe på......det er ik sikkert, mange IBM, Compac osv har svært ved
at bruge forskellige typer ram.

PQI er noget lort! læs anmeldelser på edbpriser.dk

mvh

Lasse

Fra : Dennis Vinther

Dato : 28-08-02 08:46

"[9000]Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> wrote in

> du ska passe på......det er ik sikkert, mange IBM, Compac osv har
> svært ved at bruge forskellige typer ram.

Når du siger "forskellige typer" er det så mærket (PQI, TwinMOS, Dane-Elec
osv) eller er det hastigheden (PC100 eller PC133)...

Mvh
Dennis

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 28-08-02 10:02

det er både mærker, hastighed, CAS og single eller double sided som ka være
problem.

skriv en mail til det firma du har tænkt dig at bestille ved og spørg dem
hva de anbefaler til dit bundkort, og hvis jeg var dig ville jeg vælge
Kingston da de er nogle af de bedste og da priser ikke variere så meget fra
mærke til mærke.

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 28-08-02 16:23

Hej... Hvis du får fat i noget ram du mener der passer... SÅ HUSK

At du kan ikke altid få pc100 og pc133 til at virke sammen...
Det har jeg ihvertfald selv oplevet problemer med..

Mads