Compaq 7950
Fra : Martin Berentzen

Dato : 27-08-02 22:18

HEJ!

Er der nogen som ved om det er muligt at smide en AMD Thunderbird SlotA
processor i en Presario 7950....

Martin

Fra : Henning Sørensen

Dato : 28-08-02 00:26

"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d6bebaa$0$675$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> HEJ!
>
> Er der nogen som ved om det er muligt at smide en AMD Thunderbird SlotA
> processor i en Presario 7950....
>
> Martin

Det er ikke muligt
Ifølge compaq er den "godkendt" til en 900MHz Athlon - men altså ikke
T-bird'en
Jeg har også en 7950 og det er ikke lykkedes mig at finde en 900 MHz Athlon.

/Henning.

Fra : Martin Berentzen

Dato : 28-08-02 17:00

> [...]
> T-bird'en
> Jeg har også en 7950 og det er ikke lykkedes mig at finde en 900 MHz

Den findes heller ikke som normal Athlon SlotA.. kun som T-bird.. derfor må
den da passe?

Fra : Villy Jensen

Dato : 28-08-02 19:10

> HEJ!
>
> Er der nogen som ved om det er muligt at smide en AMD Thunderbird SlotA
> processor i en Presario 7950....
>
> Martin

Hvis Presario 7950 er født med 'SlotA' kan du ikke putte en 'Thunderbird' i!
- Det er forskellige sokler.

Hvor mange MHz er din CPU?
(er det så ikke en 'SlotA'?)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin Berentzen

Dato : 28-08-02 22:54

> Hvis Presario 7950 er født med 'SlotA' kan du ikke putte en 'Thunderbird'
i!
> - Det er forskellige sokler.
>
> Hvor mange MHz er din CPU?
> (er det så ikke en 'SlotA'?)

Man kan godt få en Thunderbird som Slot A... se www.computer-parts.biz

Martin

Fra : Henning Sørensen

Dato : 29-08-02 18:29

"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d6d45aa$0$688$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> i!

> Man kan godt få en Thunderbird som Slot A... se www.computer-parts.biz
>
> Martin

Den forklaring jeg har fået (Compaq) er, at de ikke kører med samme
spændinger
og Pressario 7950 er derfor ikke i stand til at køre med T-Bird processorer.
Men har du mod på at prøve ?? Det kunne da være skægt hvis mb automatisk
omstiller sig

/Henning.