kerne kompilering problemer
Fra : kim

Dato : 27-08-02 21:27

hej,
normalt har jeg ingen problemer med at kompilerer og bruge en ny kerne,
men jeg har fået en ny maskine og her fejler det. Jeg har installeret en
redhat 7.3 hvor den ikke har nogen problemer. Men når jeg prøver at boote
den ny kompilerede kerne genstarter den med det samme. Den skriver 4-5
linjer på skærmen som jeg ikke kan nå at læse og så rebooter.. Nogen
idéer til hvor jeg skal begynde at lede ? jeg har kigget i log/messages
men den når ikke at den begynder at skrive til logfilen

maskinen er udstyret med et gammelt s3 virge grafikkort, kan det være den
som volder problemerne?

vh
Kim

Fra : Dennis

Dato : 27-08-02 21:25

kim wrote:

> [...]
> idéer til hvor jeg skal begynde at lede ? jeg har kigget i log/messages
> men den når ikke at den begynder at skrive til logfilen

Kompileret den til en forkert processor? Glemt at køre "lilo" eller hvad dit
system nu bruger?

> maskinen er udstyret med et gammelt s3 virge grafikkort, kan det være den
> som volder problemerne?

Tvivlsomt.

Fra : kim

Dato : 27-08-02 21:45

> Kompileret den til en forkert processor? Glemt at køre "lilo" eller hvad
> dit system nu bruger?
nej, den er nu kompileret til den rigtige processor type.

Fra : Dennis

Dato : 27-08-02 21:41

kim wrote:
> nej, den er nu kompileret til den rigtige processor type.

Kom lige i tanke om - booter den op grafisk - altså ikke X, men selve kernen
i højere end textmode 80x25? Har nemlig tidligere haft problemer med det...

Fra : kim

Dato : 28-08-02 10:06

> Kom lige i tanke om - booter den op grafisk - altså ikke X, men selve
> kernen i højere end textmode 80x25? Har nemlig tidligere haft problemer
> med det...
det tror jeg ikke. Det er kun text som skrives ud når den booter (efter
grub).. kan jeg evt tjekke det på en måde?

nu har jeg været konfigurationsmulighederne igennem et par gange og valgt
noget fravalgt noget etc.. uden held. Det undre mig bare at std redhat
kernen fungerer uden problemer. Kan man se kongigurationen til denne
kerne eller er den for customised til redhat ?

vh
Kim

Fra : kim

Dato : 28-08-02 12:19

On Tue, 27 Aug 2002 22:26:52 +0200, kim wrote:

> [...]
> idéer til hvor jeg skal begynde at lede ? jeg har kigget i log/messages
> men den når ikke at den begynder at skrive til logfilen

efter at have opdateret gcc+glibc+binutils mm til redhats nyeste kunne jeg
kompilerer og kører kernen. Om det er 100% derfor eller jeg også havde
taget en eller to andre options i konfigurationen skal være uvidst. Men ny
kerne på ny (gammel) computer :)
vh
Kim
tak for hjælpen anyways..