Mor-syg
Fra : Dennis og Kirsten

Dato : 27-08-02 20:39

For knap 6 mdr. siden blev vi forældre for første gang - til tvillinger.
Matilde og Daniel er et par dejlige unger og alt er gået fint. Men nu er vi
løbet ind i et problem.

Matilde er enormt mor-syg, og især om aftenen når hun er træt, er det kun
mor der dur. Uanset hvad far gør, så skriger hun hysterisk, indtil mor
endelig overgiver sig og overtager hende. Som ved et trylleslag er alt i
skønneste orden.

Og det er ikke kun når mor er i nærheden, at hun ikke vil "nøjes" med far.

For en uges tid siden var mor til møde, og den aften skreg Matilde konstant
i 1 time og 15 min, før hun endelig brændte ud og faldt i søvn.

For at vi selv kan få luft i dagligdagen har vi besluttet, at vi hver skal
have en ugentlig friaften til sport. Men hvordan klarer vi det, når mor skal
hjemmefra ? Selvfølgelig skal Matilde vænnes til, at også far kan tage vare
på hende, men vi vil gerne gøre overgangen så skånsom som muligt - for både
far og datter (og Daniel, som jo også skal passes).

Håber på et par gode råd fra jer, der kender problematikken.

Mange hilsner

Dennis og Kirsten

Fra : Tine Andersen

Dato : 27-08-02 20:45

"Dennis og Kirsten" <Koglekrogen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> far og datter (og Daniel, som jo også skal passes).
>
> Håber på et par gode råd fra jer, der kender problematikken.

Det er meget almindeligt i den alder (og i så mange andre aldre). Det går
over. Man håndterer det nok bedst ved at lade mor/far tage sig af barnet.
Ellers bliver det måske en kamp, der varer i årevis.

Vi havde et år, hvor Karen kun ville have far. Det gik over.

Med hensyn til friaftenen - kunne den kortes lidt af?

Tine, mor til Karen (9) og Niels (5)