Problemer med høj Latency på et K7zva bund~
Fra : anders

Dato : 27-08-02 19:23

Hej Allesammen,

jeg får når jeg kører Sandra 'performance tune up wizard' den besked
at min latency på netkortet er for høj. Jeg har mistænkt dette for at
være skyld i at mit system crasher når jeg spiller 3d spil.

Jeg har et ECS K7vza bundkort og et Level-one netkort. Jeg har læst
mig til at jeg bare skal sætte latency ned i BIOS'en, men den option
findes ikke. Så har jeg prøvet at køre et program der hedder vlatency
019, men det ændrer heller ikke på tingenes tilstand.

Jeg har iøvrigt disablet mit On-board lydkort og kører med et gammelt
SB-live kort og det kan jeg forstå at der også kan være komplikationer
med. Problemerne opstod faktisk først da jeg købte et ny GF3 ti-200
grafikkort, men jeg tror (ikke længere) at det kan være GPU'en der er
problemet.

Jeg kører Win XP pro og har hentet de seneste opdateringer og Service
Packs.

Håber at en derude ved hvad jeg skal gøre - for et liv uden 3d spil er
jo et dårligt liv :->

Mvh. Anders

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 28-08-02 16:32

Har du prøvet med de nyeste DETONATOR drivere fra www.nvidia.com??
Det råd sandra kommer med, kunne godt være grunden, men det kunne lige så
godt være en konflikt med andre enheder...

Sørg desuden for ikke at have stillet på busfrekvensen og desuden ikke at
have ændret nogle indstillinger for dit grafikkort, det kan tit give
problemer først lidt inde i spillene.

Du har disabled dit onboard lydkort! Har du gjort det ved hjælp af jumper
eller bare inde i BIOS!! Jeg kan begge dele og har med fordel gjort det på
motherboardet..

Hmm, ikke en 100% løsning, men nogle ting du kan prøve... Ellers så skriv
til mig personligt..

mads@vetnet.dk

Så kender jeg muligvis nogle flere tricks..

Mads

Fra : Henrik Dissing

Dato : 28-08-02 17:50

On 27 Aug 2002 11:23:16 -0700, anders wrote:

>jeg får når jeg kører Sandra 'performance tune up wizard' den besked
>at min latency på netkortet er for høj. Jeg har mistænkt dette for at
>være skyld i at mit system crasher når jeg spiller 3d spil.

Det er der muligvis god grund til. Jeg havde engang en masse blå skærme i
Windows 98 når jeg spillede tunge spil. Et besøg af Sandra afslørede at mit
no-name netkort havde for høj latency. Jeg købte et 3com i stedet, og siden
var der ingen problemer.

Venlig hilsen
Henrik Dissing