Vand ind, vand ud.. i hurtig rækkefølge
Fra : Thomas Lorentsen

Dato : 27-08-02 17:49

Det siges jo at det er sundt at drikke nogen liter rent vand i døgnet.
Det har jeg så forsøgt mig med, da jeg jo gerne vil være en rask ung mand,
med røde æblekinder...
Men... hvis jeg på en dag drikker bare 2 ltr. vand over 10 timer, så skal
jeg konstant rende på toilettet.
Vandet skal ud igen, men er det normalt at det kommer ud ca. 20 minyter
efter at være kommet ind, og er fidusen med alt det drikkeri at skylle
kroppen igennem? Skal det bare ud lige så hurtigt som det kommer ind, eller
skal det lige lille og søbe lidt rundt først?

Pointen er at det for mig virker som om den ekstra vandmængde, som jeg
drikker, har vældig travlt med at komme ud igen. Faktisk så travlt at det
virker som om det render direkte fra halsen til blæren. Skal det fungere
sådan, eller har jeg defekt blikkenslagerarbejde internt?

Fra : Nicolai

Dato : 27-08-02 17:58

"Thomas Lorentsen" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker som om det render direkte fra halsen til blæren. Skal det fungere
> sådan, eller har jeg defekt blikkenslagerarbejde internt?

Sådan havde jeg det også i starten. Men efter kroppen vænnede sig til den
større mængde vand, så blev det normalt igen. Så jeg tror bare kroppen skal
have lidt tid til at vænne sig til, den større mængde vand den lige
pludselig får.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : Dennis Ravn

Dato : 27-08-02 19:38

> [...]
> virker som om det render direkte fra halsen til blæren. Skal det fungere
> sådan, eller har jeg defekt blikkenslagerarbejde internt?

Mon ikke det er sådan, at den mænge vand man drikker "for meget", som
kroppen ikke har brug for - den kommer ud med det samme igen.

Jeg har det ofte på samme måde. Man drikker en masse og skal på toilettet
hele tiden. Andre dage kan man drikke og drikke og så bliver det bare i
kroppen...

Men man skal jo også have noget i kroppen til at binde væsken. Salt f.eks.

Men mon ikke der er andre der ved mere om den slags herinde?

-Dennis

Fra : HALLUM

Dato : 28-08-02 00:50

Hejsa

Jeg tror det der sker, blot er det, at din blære i starten pludselig
er mere fyldt end normalt. Det der kommer ud er ikke det sidste
du drak, men derimod det første - hvis du forstår hvad jeg mener ?

Forstil dig at vandet bliver lagt i "kø" i din blære - derfor kan det
virke sådan - det er mit bud på det uden at være fagmand

En blære mener jeg også ligesom f.eks mavesækken indretter
sig efter behov - dvs. hvis man i en periode spiser meget, så
bliver mavesækken større - og mindre hvis man skruer ned
for madindtaget - på samme måde mener jeg også blæren
virker.

Det er også det Nicolai i denne tråd nævnte, at det nok kun i
begyndelsen er et spørgsmål om lige at lade blæren
vænne sig til den ny situation med større væskeindtag
end normalt.

mvh. Hallum