Plz hjælp - netværk mellem Win98 og XP
Fra : N/A

Dato : 27-08-02 16:43

Hej
Jeg håber I kan hjælpe mig - nu har jeg brugt flere dage på dette forbandede
netværk, og det virker ikke.

Mit projekt:
Tilslutte min bærbare comp. med XP til min stationære med Win98.

Jeg har prøvet at lave netværk mellem min bærbare og en anden med XP - og
det virkede selvfølgelig problemfrit!!

Dette har jeg gjort:
Selvfølgelig delt begge harddiske.

IP på bærbar sat til 192.168.0.2
Undermaske 255.255.255.0
Andet har jeg ikke gjort

IP på stationære sat til 192.168.0.1
Undermaske 255.255.255.0
Andet har jeg ikke gjort

Men de kan ikke se hinanden.
Det virkede med disse instillinger mellem XP og Xp, hvad skal man gøre
anderledes med Win98?

Fra : **Mingo**

Dato : 27-08-02 18:53

"> prøv at installere netbíosprotokollen på maskinerne..
mvh. mingo

Fra : N/A

Dato : 27-08-02 21:24

"**Mingo**" <an@nym.dk> skrev i en meddelelse

> "> prøv at installere netbíosprotokollen på maskinerne..
> mvh. mingo

Gider du at uddybe det lidt?
Der er noget andet underligt. Jeg har prøvet at "pinge". Den stationære
comp. kan godt pinge den bærbare, men ikke omvendt?!?

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 27-08-02 22:08

"N/A" <nospam@hotmail101.com> skrev i en meddelelse

> Der er noget andet underligt. Jeg har prøvet at "pinge". Den stationære
> comp. kan godt pinge den bærbare, men ikke omvendt?!?

På navn eller ipnr.?

Har du evt. slået firewallen til på XPen?

Prøv at søge efter w98 maskinen fra XPen. (start/søg/computere)

/Brian

Fra : N/A

Dato : 28-08-02 13:50

"Brian R. Jensen" <brjensen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På navn eller ipnr.?
>
> Har du evt. slået firewallen til på XPen?
>
> Prøv at søge efter w98 maskinen fra XPen. (start/søg/computere)

Jeg søgte på IP. Jeg har Norton Firewall på den stationære - kan det have en
betydning? Der er ingen firewall på den bærbare.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 28-08-02 14:19

> Jeg søgte på IP. Jeg har Norton Firewall på den stationære - kan det have
en
> betydning? Der er ingen firewall på den bærbare.

Ja, det kan godt have betydning, alt efter hvordan du har konfigureret den.

Jeg kender ikke Norton Firewall, men måske de gør i dk.edb.sikkerhed

HTH
/Brian

Fra : _ ct

Dato : 31-08-02 22:50

Hejsa !

Forkert gruppe. Spørg på en Windows-gruppe!

Hilsen / Best regards
Carsten

cajuth(remove_all_this_in_the_brackets)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk