Placering af select-box på skærm
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-08-02 16:00

Jeg har behov for at finde ud af, hvor en specifik select-box er
placeret i browservinduet ... men jeg kan ikke finde ud af
hvordan. Jeg har ingen problemer med at finde størrelsen, dvs
længde og højde. Disse finder jeg med

document.<element id>.clientWidth og
document.<element id>.clientHeight

... men hvordan kan jeg se, at en select-box befinder sig 120
pixels til højre fra venstre kant af browseren og 300 pixels fra
den øverste kant ? Jeg har forsøgt mig med

document.<element id>.Top og
document.<element id>.Left

... men ingen af dem virker.

/Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 27-08-02 17:48

Jesper Stocholm wrote:

> document.<element id>.Top og
> document.<element id>.Left

Den hedder style.top og style.left:

document.getElementById("rullegardinmenu").style.left

Det er dog ikke muligt at få positionen ud på den måde alligevel, så
vidt jeg kan se.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-08-02 09:37

Jonas Koch Bentzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Den hedder style.top og style.left:
>
> document.getElementById("rullegardinmenu").style.left
>
> Det er dog ikke muligt at få positionen ud på den måde alligevel, så
> vidt jeg kan se.

øeh ... jamen det er jo desværre det jeg søger

Jeg har i øvrigt prøvet det du foreslog, men så vidt jeg kan se, så
giver
document.getElementById("<id>").style.left mig positionen af min markør
?

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 27-08-02 19:16

"Jesper Stocholm" <spam200208@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pixels til højre fra venstre kant af browseren og 300 pixels fra
> den øverste kant ? Jeg har forsøgt mig med

I IE kan du bruge
document.getElementById("rullegardinmenu").offsetLeft
document.getElementById("rullegardinmenu").offsetTop

Jeg har også koden til andre browsere, de fylder bare lidt for meget til at
jeg vil poste den

Asbjørn Sloth Tønnesen
---------------
Jeg er 15 år og søger praktikplads i uge 43. Jeg kan
(X)HTML, CSS, Javascript, PHP, ASP, SQL, Visual Basic 6, XML,
XSLT, SVG m.m. - asbjorn@caduceus.dk - Brønshøj, KBH

Fra : Torben Brandt

Dato : 27-08-02 22:30

Asbjørn Sloth Tønnesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> document.getElementById("rullegardinmenu").offsetTop
>
> Jeg har også koden til andre browsere, de fylder bare lidt for meget til at

Jeg sad også lige og bøvlede med dette den anden dag, og hvordan man gør i
andre browsere har også interesse.
Hvis det er p.g.a. længden at du ikke vil poste på usenet, så send mig en
mail, men hvis det er fordi du har brugt tid på at lave det og derfor ikke vil
af med det, så er det også bare ok :)

mvh Torben

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 27-08-02 22:37

Kig på http://www.kaerhusene.dk/menu/js.asp

I toppen er browserdetekteringen, i bunden er koden til at finde positionen

http://www.webcafe.dk/omwebcafe/dhtmlmenu.html kan du se hvikke browsere
der understøtter det.

Asbjørn Sloth Tønnesen
---------------

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-08-02 12:35

> "Jesper Stocholm" <spam200208@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> I IE kan du bruge
> document.getElementById("rullegardinmenu").offsetLeft
> document.getElementById("rullegardinmenu").offsetTop

hmmm ... jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har lavet en lille test på
http://stocholm.dk/test/selectLocation.aspx , der illustrerer, hvad jeg
mener.

Er det mig, der misforstår dig ?

--