tordenvejr!
Fra : P.Sørensen

Dato : 27-08-02 16:03

Den ene af mine computere - som var tændt under tordenvejr i aftes - fik,
ligesom hele huset, et strømcut, og slukkede.
Prøvede den ikke lige bagefter, men idag vil den ikke tænde overhovedet.
Hvad er det? Det er vel strømforsyningen der er gået, eller hvad?
Er den bare færdig - kan man selv sætte en ny i - eller hvordan skal jeg
gribe det an??
P.sørensen

Fra : Madsen

Dato : 27-08-02 16:09

P.Sørensen skrev:

> Prøvede den ikke lige bagefter, men idag vil den ikke tænde
> overhovedet. Hvad er det? Det er vel strømforsyningen der er gået,
> eller hvad?

Har du prøvet at tænde og slukke på on/off-knappen bagpå strøm-
forsyningen, hvis den da har en sådan? Det er ofte nok til at
få den i gang igen.

Madsen.

Fra : P.Sørensen

Dato : 27-08-02 16:59

> Har du prøvet at tænde og slukke på on/off-knappen bagpå strøm-
> forsyningen, hvis den da har en sådan? Det er ofte nok til at
> få den i gang igen.

Der er desværre ingen on/off knap bag på denne.
P.sørensen

Fra : Madsen

Dato : 27-08-02 17:07

P.Sørensen skrev:

> Der er desværre ingen on/off knap bag på denne.

Nå ok.
Min pc var også slukket her den anden morgen og det var todenvejret
der havde fået den til det. At trykke på knappen foran havde
overhovedet ingen effekt og det gav jo sved på panden, men efter at
jeg havde vippet med knappen bagpå strømforsyningen og derefter igen
trykket på knappen på fronten, så startede den op som normalt.
Havde håbet på at det samme var tilfældet hos dig, men det er det
jo så ikke.

Madsen.

Fra : P.Sørensen

Dato : 27-08-02 17:58

> Havde håbet på at det samme var tilfældet hos dig, men det er det
> jo så ikke.

Hov, jeg rodede lidt med selve strømkablet bagpå - tog det ud og satte det
ind igen, mens jeg trykkede på startknappen og hvad jeg ellers fik gjort -
og så tændte den ! Så den skulle altså bare have et eller andet "chok" for
at starte igen - ligesom tricket med knappen bagpå.
Tak for hjælpen.
P.sørensen

Fra : testpersonen

Dato : 27-08-02 18:25

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> wrote in message
> [...]
> og så tændte den ! Så den skulle altså bare have et eller andet "chok" for
> at starte igen - ligesom tricket med knappen bagpå.

Ikke at jeg skal gøre mig klog på det.. men kunne det tænket at evt.
kondensatore i streømforsyningen evt. var blevet overladt?
og at det i slukkede og tænte igen gjorde at PSU'n blev afladt ? Kun en
tanke :)

Testpersonen

Fra : Esben

Dato : 27-08-02 19:03

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> at starte igen - ligesom tricket med knappen bagpå.

Der sker nogenlunde det samme med min computer, hvis jeg kortslutter et
harddiskstik - først 5-10 minutter efter kan den tændes igen, og nej,
det er ikke noget jeg gør meget vilje eller regelmæssigt.

--
Esben

Fra : Henrik

Dato : 27-08-02 17:21

Hvis drev osv ikke reagerer når den bliver tændt så er strømforsyningen et
godt sted at starte.

Fra : Olsen

Dato : 27-08-02 21:12

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> Den ene af mine computere - som var tændt under tordenvejr i aftes - fik,
> ligesom hele huset, et strømcut, og slukkede.

90 % er bare strømforsyningen som er gået.
Lån en ny og prøv..VUPS og den starter.:

Det er ikke engang sikkert, resten af delene har taget skade...

MVH