Skidt i pelsen samt burmål ?
Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 27-08-02 11:57

Hej

Vi glæder os jo helt vild til at skal have Gida med til udstillingen i Ribe,
men hun har samlet lidt jord på hendes hage, helt i bunden af hårene, og det
er bare ikke til at få af, nogen der har nogle gode råd ?

Det bedste ville måske være at vaske hende, men da vi aldrig har haft hende
i bad, så ved vi jo ikke hvordan hendes pels reagere.

Jeg ville da lige benytte lejligheden til at takke jer alle for de varme
tanker, da det blev konstateret at min lille datter havde dårligt hjerte,
1000 TAK.

Linea har det lige nu meget godt og skal til kontrol torsdag, hvis hun
stadig er frisk kommer hun med til Ribe.

Er der nogen der kan huske målene på burene til udstillingen samt om
gardinerne hænger ude eller inde i burene, vores dejlig dreng har "hærget"
vores, så der skal laves nye i en fart

VH
Gitte

Sacala´s Norske skovkatte
www.sitecenter.dk/sacala

Fra : Katrine Nederby

Dato : 27-08-02 12:25

"Gitte Sacala Eriksen" <DKSACALA@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan huske målene på burene til udstillingen samt om
> gardinerne hænger ude eller inde i burene, vores dejlig dreng har "hærget"

Hej Gitte.

Æv altså, at jeg ikke kan komme til Ribe (vi har fætter-/kusinetræf hele
weekenden). Ville eller gerne have set Gida Regner i med at komme til
Odder også? -For der kommer jeg med både Sofus og Tabita

Mht. den beskidte hage, så lyder det som min Freja. Der er der bare ikke
tale om jord, men madrester. Af een eller anden grund får hun altid hagen
smurt ind i mad, når de får dåsemad, og det sidder så og tørrer ind, hvis
ikke _jeg_ gør noget. Kan det være samme problem med Gida? Når først det er
tørt er det umådeligt svært at få af, og hun bryder sig ikke om, at jeg
piller i det. Jeg har brugt at bløde det op med lidt lunkent vand på en tot
vat og på den måde vaske det af, men det smarteste er nok at tage det inden
det er tørt. En tandbørste kan også være god at "kradse" det af med, og den
nyder min Freja så til gengæld at blive "behandlet" med

Burmålene står altid i Kattemagasinet på siden "Værd at vide om
udstillinger" bagest i bladet. De er:
Enkeltbur: 75x60x60
Dobbeltbur: 150x60x60

Og gardinerne skal sidde invendigt

Mange hilsner
Katrine

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 27-08-02 12:37

Hej Katrine

Hvornår er det der er udstilling i Odder, jeg er ikke helt opdateret med
disse ting, da der jo er gang i killingerne her, og Linea kræver en del
pleje

VH
Gitte

Fra : Katrine Nederby

Dato : 27-08-02 13:01

> [...]
>
> Hvornår er det der er udstilling i Odder, jeg er ikke helt opdateret med
> disse ting, da der jo er gang i killingerne her, og Linea kræver en del

Det er i weekenden d. 19. og 20. oktober (korthår om søndagen)

Katrine

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-08-02 12:49

Hej Gitte
for mig lyder det som om Gida har fået acne, mange
har gode erfaringer med at skifte foder/vandskåle hvis
de er af plastic, nogen mener det har noget at gøre
med foderet, men en børnetandbørste (ikke for hård)
og en mild sæbe, evt. clearalsil (?) kan mindske det,
bare husk at få skyllet sæben godt af

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-08-02 12:53

"Gitte Sacala Eriksen" <DKSACALA@mail.dk> wrote in message
> [...]
det
> er bare ikke til at få af, nogen der har nogle gode råd ?

Er du sikker på, at hun ikke har feline acne ? Det kunne
din beskrivelse godt lyde som om.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 27-08-02 12:57

Hej

Ja, så er det jeg spørger hvad er feline acne ?

Hvem arrangere udstillingen i Odder ?

VH
Gitte

Sacala´s Norske skovkatte
www.sitecenter.dk/sacala

Fra : Katrine Nederby

Dato : 27-08-02 13:23

"Gitte Sacala Eriksen" <DKSACALA@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Ja, så er det jeg spørger hvad er feline acne ?
>
> Hvem arrangere udstillingen i Odder ?

Det gør Katteklubben (tidl. Perseren) http://www.perseren.dk/

Felin Acne er en hudsygdom, hvor kattens talgkirtler på hagen stopper til,
og det medfører hudorme/bumser. Det kan være ret slemt og
behandlingskrævende. Det er dog tydeligt, at der hos min Freja blot er tale
om skidt, idet det sidder i pelsen, og huden er fin og hel underneden, når
først snavset er vasket af -Og så kommer det som sagt, når hun får
vådkost Hvis du er i tvivl, skal dyrlægen måske tage et kig på hende

Mange hilsner
Katrine

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 27-08-02 13:18

Hej

Jeg tror altså bare det skidt hun plejer ikke at have det, men efter den nye
indhegnede have er kommet i rigtig brug så kan hun jo godt være blevet
snavset, da hun graver masser af små huller i jorden som bruger meget tid på
sætte hovedet ned i.

Hun havde også lidt på hagen dengang hun blev dyrlæge kontrolleret, men der
var der ingen kommentarer ang. det.

VH
Gitte