Bøger gives væk.
Fra : DyrlundBøg

Dato : 27-08-02 10:18

Følgende bøger gives væk til den første, der svarer her i gruppen (ikke
privat!). Du skal kunne afhente dem her i Ribe, da jeg ikke er mobil, og
gerne snarest.

S. V. Wiberg: Almindelig Dansk Præstehistorie (4 let lasede bind).

Erhard Quistgaard: Præstehustruer.

Anders Pedersen: Sjællands Stifts Degnehistorie.

Otto Fr. Arends: Gejstligheden i Slesvig og Holsten (3 bind).

Med venlig hilsen
Johnny Bøg, Ribe.

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 27-08-02 10:18

Har du mulighed for at sende dem? - jeg betaler selvfølgelig portoen.

Jeg skal gerne give dem et nyt hjem og evt. et nyt bind hvis det er
nødvendigt.

Med venlig hilsen
Poul Erik Nikolajsen
Skovvænget 1
5690 Tommerup

Fra : DyrlundBøg

Dato : 27-08-02 10:26

> Har du mulighed for at sende dem? - jeg betaler selvfølgelig portoen.

Som jeg skrev, skal de afhentes.

Vh
JBøg.

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 27-08-02 10:39

Har du mulighed for at pakke dem i en kasse?
Så får jeg nogen til at hente dem på dit dørtrin.
Poul Erik Nikolajsen

Fra : DyrlundBøg

Dato : 27-08-02 10:59

OK. skriv venligst på min private e-mail, hvornår de bliver hentet.
JB.

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 27-08-02 11:23

"DyrlundBøg" <maria.dyrlund@mail1.stofanet.dk> skrev i melding
> Følgende bøger gives væk til den første, der svarer her i gruppen (ikke
> privat!). Du skal kunne afhente dem her i Ribe, da jeg ikke er mobil, og
> gerne snarest.

Står det noe om Johannes Oldendorph der? Han var en omstridt
prest på 1500-tallet som jeg kunne ha skrevet mye om, og han
var bror av min ane Margrethe som ble født i 1511(gift med Oluf
Jenssønn Mechlenborg). Johannes het egentlig Hans, men kalte
seg altså Johannes.

Forstår jo at jeg ikke kan få kjøpt den siden jeg bor i Norge,
men det kunne være interessant å vite om det er vits i å bestille
den for lån gjennom biblioteket på grunnlag av overforstående.

Anne Lise Hovdal

Fra : DyrlundBøg

Dato : 27-08-02 11:38

> Står det noe om Johannes Oldendorph der?

Der står 7 linjer om ham.
Mvh
JohnnyBøg.

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 27-08-02 13:17

> Der står 7 linjer om ham.

Da har jeg vel mer om han selv, og min tremenning har vært
så heldig å få tak i boka "Johannes Oldendorps selvbiografi",
og her har jeg funnet mye interessant. Boka er på latin på
den ene siden, og på motstående side står det samme på
dansk.Hvis noen skulle hans søsken som sine aner, så er
dette virkelig en interessant bok. Johannes Oldendorp har
også skrevet en god del om sine aner her. Barna hans døde
jo som små, og han har derfor ingen etterkommere.

Anne Lise Hovdal