Hittebørn
Fra : bic

Dato : 27-08-02 10:16

Hej allesammen
Jeg har lagt fotos i mit album af fire dejlige hittebørn, samt de to
missemor Stumpi havde i forvejen.
Det er pudsigt, men Stumpi fik seks killinger 15. august, dyrlægen "fik" de
fire, og nu har hun seks igen ).
Hun har meget travlt, for der er måske op til tre ugers forskel på alderen,
og de fire store render og leger, imens de små skal ammes.
Hvis nu der her på gruppen er interesse for mislinger, er I MEGET MEGET
velkomne til at kontakte mig, inden for de næste 6-10 uger, da jeg ikke ret
gerne vil til dyrlægen med dem.
vh Birte

Fra : Knud B. Jørgensen

Dato : 27-08-02 11:54

Stakkels kattemor

Mon ikke du nærmere snart skulle tage hende med til dyrlægen og få hende
neutraliseret.

M v h

Knud

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-08-02 12:26

In article <3d6b5a620b4fb@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Knud B. Jørgensen
<Jylland@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Stakkels kattemor
>
> Mon ikke du nærmere snart skulle tage hende med til dyrlægen og få hende
> neutraliseret.
>
> M v h
>
> Knud

Hej Knud

Jeg tror du måske misforstår. Som jeg har forstået det, er de "nye"
killinger er ikke nogen missemor har fået selv, det er som overskriften
siger hittebørn, en anden kats forladte killinger hun hjælper med at
fostre op

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck

Fra : bic

Dato : 27-08-02 12:41

Hej Ann
Lige præcis, fire meget forladte og sultne mislinger, som selv søgte mig, og
som efter få dage, bare er mætte, hyggelige og legesyge.
vh Birte

Fra : bic

Dato : 27-08-02 12:43

Hvad har du at ha' det i?????????? Jeg skrev ikke for at blive overfuset.
vh Birte

Fra : Pia J

Dato : 27-08-02 13:38

"bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvad har du at ha' det i?????????? Jeg skrev ikke for at blive overfuset.
> vh Birte

Jeg tror der blev hentydet til, at du i første omgang lod 2/3 af din egen
kats killinger aflive. Ikke måden jeg ville gøre det på hvis der kun kom 6,
men det rager heller ikke mig, hvad du gør. Bedre end at efterlade dem, som
åbenbart er sket med hittebørnene. Håber du finder hjem til dem alle.

:Pia

Fra : bic

Dato : 27-08-02 15:34

Tak Pia
Men efter at p-pillerne åbenbart ikke virkede efter hensigten, og min kat
havde fået 6 killinger i maj, som alle er i gode hjem, valgte jeg for
kattens skyld 4 fra, jeg kunne aldrig efterlade levende individer. Jeg håber
sandelig også på gode hjem til alle 6.
vh Birte

Fra : Pia J

Dato : 27-08-02 16:07

> Tak Pia
> Men efter at p-pillerne åbenbart ikke virkede efter hensigten,

Jeg har selv netop overtaget 2 katte hvoraf den ene desværre ikke er kommet
hjem for at få sin pille i nu 2 uger. Den havde ellers fint accepteret os og
sat hundene på plads. Meningen var, at de skulle steriliseres så snart jeg
var kommet på plads efter flytningen.

Så jeg har fuld forståelse for smuttere, vi venter nu på, om hun kommer hjem
med små/gravid eller slet ikke. Den sidste holder sig heldigvis i nærheden,
jeg fik endda lov at klippe kløer i går, bare hun måtte ligge på mit skød og
sove. Det drejer sig om 2 halvgamle katte som aldrig har været indendørs, så
den metode virker heller ikke. De er i øvrigt effektive, der lå en
friskfanget rotte under birketræet i morges.

:Pia (som netop kommer i tanke om, hun har glemt at fjerne rotten)

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 28-08-02 08:37

> "Knud B. Jørgensen" <Jylland@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Ja det ville nok være en god idé.

> Hvad har du at ha' det i?????????? Jeg skrev ikke for at blive overfuset.
> vh Birte

Jeg tror Knud påpeger det faktum at du lader fire små levende væsener aflive
fordi DU ikke har passet på.

Man kan få P-piller til katte eller man kan få den sterilliseret, hvilket du
seriøst og velment bør overveje. Det er jo superegoistisk at være med til at
skabe liv, for derefter at sortere og smide dem ud man ikke lige synes der
er plads til.

Mvh
Kasper K

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 29-08-02 16:32

On Wed, 28 Aug 2002 09:37:22 +0200, "Kasper Katzmann"
<kasper@katzman.dk> wrote:

> [...]
>skabe liv, for derefter at sortere og smide dem ud man ikke lige synes der

   Jeg mener at kunne huske at katten _er_ på p-piller - men at
det bare er smuttet. Den har vel kastet pillen op. Det findes der
altså kun et middel imod og det er at få sterilliseret katten - men
det mener jeg vist osse at der var planer om.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 28-08-02 09:03

Fra : bic

Dato : 29-08-02 17:15

"Kasper Katzmann" <kasper@katzmann.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det ville nok være en god idé.

> Jeg tror Knud påpeger det faktum at du lader fire små levende væsener
> aflive
> fordi DU ikke har passet på.
Er du ufejlbarlig? Netop for at min kat ikke skulle lide overlast, valgte
jeg 4 killinger fra

> Man kan få P-piller til katte
Den får P-piller
eller man kan få den sterilliseret,
Den skal steriliseres
> [...]
> til at
> skabe liv, for derefter at sortere og smide dem ud man ikke lige synes der
Ang. de 4 hittebørn, var det i situationen, bedre jeg havde ladet dem dø en
langsom, pinefuld død??
Ville det være løsningen for dig???
vh Birte

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 30-08-02 10:43

<snip>
> Ang. de 4 hittebørn, var det i situationen, bedre jeg havde ladet dem dø
en
> langsom, pinefuld død??
> Ville det være løsningen for dig???
> vh Birte

Det er næppe noget, som nogen ville mene, eftersom man _aldrig_ er nødt til
at lade dyr få en pinefuld død. Men et alternativ til en langsom pinefuld
død ville vel være aflivning hos dyrlægen. Det var vel også det, der skete
med de killinger du valgte fra.

Alt i alt er det lidt svært at greje det her... din kat får killinger (et
uheld forstås) og nogle af dem vælges fra efter fødslen. Hvorfor ikke vælge
alle killingerne fra og få katten kastreret, så snart man opdager den er
gravid? Hvis man ikke har planer om killinger i første omgang, så er det vel
det mest nærliggende? Missemor sprer kræfter, og du står ikke og skal finde
hjem til killingerne... hvorved de konkurrerer med andre om pladserne. Og
hvis du ville skåne missemor, hvorfor så holde liv i fire hittekillinger ...
Er det mere urimeligt at få dem aflivet (hos dyrlægen) end det var med
missemors egne killinger?
Personligt er jeg lidt forvirret ... tag det ikke som et angreb, men man kan
godt være lidt i tvivl om sammenhæng og intentionerne.
-Gitte

Fra : bic

Dato : 30-08-02 11:42

Det er nemt at være bagklog, og meget svært at være regelret, og jeg skal
nok i fremtiden bare passe mig selv, og mine misser. Jeg ville bare så gerne
dele oplevelsen med andre katteelskere.
vh Birte

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 30-08-02 14:21

"bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> wrote in message > Det er nemt at være bagklog, og
meget svært at være regelret, og jeg skal
> nok i fremtiden bare passe mig selv, og mine misser. Jeg ville bare så
> [...]

Det har du så evig ret i ... fejl begår vi alle, og jeg kan nogle gange få
lyst til at grave mig pga. dem jeg i tidens løb har begået. Det jeg mente
var også blot, at det er lidt svært helt at se sammenhængen i det hele med
hittebørn, missemor osv., og at det er derfor at reaktionerne bliver lidt
mudrede.
Iøvrigt, så er der da også en del venlige indlæg i tråden her, så bær over
med de tvære indlæg og glæd dig over de andre. Uenighed ændrer jo ikke ved,
at vi har noget til fælles - kattene
-Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 30-08-02 15:37

Hej Birte
Husk også at det er altid nemmest at være "klog og
gøre det rigtige" når man læser om andres oplevelser,
står man med begge ben i det, er det væsentligt sværere
at bevare overblikket og holde følelserne i "skak"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : bic

Dato : 30-08-02 20:55

Hej Marianne
Ja, jeg vil nok aldrig lære at holde følelserne i "skak", men prøver at få
det bedste ud af det, og mislingerne er bare blevet rigtige sjove, det
glæder jeg mig over, og jeg skal nok finde gode hjem til alle 6 stk.
vh Birte

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aknvvf$ilt$1@sunsite.dk...

Fra : bic

Dato : 30-08-02 20:52

Det er helt rigtigt, men jeg blev lidt negativ, det er overstået igen, og ja
der er mange dejlige indlæg i tråden.

Fra : Ragna Skott

Dato : 27-08-02 13:36

Det var godt, du tog dig af de små hittebørn. De er ikke til at stå for, og
det er fint, at de også har fået en katte-plejemor.
Jeg håber, du finder gode hjem til dem alle sammen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : bic

Dato : 27-08-02 15:37

Ja, Ragna det håber jeg sandelig også, de er nogle små fejdere, og deres
skrig om hjælp, vil jeg sent glemme.
vh Birte

Fra : Trine A.

Dato : 27-08-02 19:42

Hej Birte

Suuuuk hvor er de kære Nu er jeg lige nysgerrig....den lille røde, er
det en han eller hunkat??

Hilsen
Trine (som stadig har den dejlige Panda som favorit )

Fra : bic

Dato : 27-08-02 20:33

Hej Trine
Vist nok en dreng!!!! Pandas søn og haleløs, de kloge reersøborger, påstår
de røde haleløse altid er drenge. Det skulle da glæde mig meget, hvis du er
interesseret i den, han er meget overvejende i sine reaktioner, og en kærlig
bamse.
vh Birte

Fra : Grit Wessel

Dato : 27-08-02 20:42

> de kloge reersøborger, påstår
> de røde haleløse altid er drenge.

Så vil jeg vove at påstå, at de kloge reersøborger ikke er så kloge endda.
Genet for haleløshed og genet for rød farve har ikke noget med hinanden at
gøre.
Genet for haleløshed har ikke noget med kønskromosomerne at gøre, men det
har genet for den røde farve til gengæld. Der er bare *flest* røde katte,
der er hanner, men det kan sagtens lade sig gøre at lave røde hunner (jeg
har f.eks. en selv), der skal bare komme rødt fra begge forældre.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : bic

Dato : 27-08-02 20:54

Ok Grit, så blev jeg da så meget klogere, men det tør jeg nok ikke reklamere
med her på "øen", da vi aldrig ser røde haleløse hunkatte, det er jo nok en
tilfældighed.
En meget interessant oplysning, som jeg nok alligevel ikke kan holde tæt med
)) og der er en af de gamle gårde her, der har mange haleløse misser, den
vil jeg aflægge en kaffetårs besøg.
Tak for det
vh Birte

Fra : Trine Alsing

Dato : 29-08-02 07:15

Åååhh Birte...ikke lokke en svag sjæl *gg*

Du ved jeg har et eller andet med røde katte....og når han så samtidig er
haleløs og Panda´s søn........suuk

Hilsen
Trine

Fra : bic

Dato : 29-08-02 09:49

ÅÅHH...... Trine kom nu, det ville glæde en "gammel" kattefodermor, utrolig
meget ))
vh Birte