Råd til opgradering
Fra : Danish Bacon

Dato : 27-08-02 10:15

Jeg har har en computer jeg vil gøre flottere, større, bedre osv.

Konfigurationen er som følger....
K7Sem med en Duron på 750 Mhz
396 Mb Pc133 Ram
TNT2 Ultra med 32 Mb Ram
20 Gb Samsung HD
60 Gb Seagte Barracuda HD

Så spørgsmålet er... Skal jeg købe ny cpu, ny grafikkort eller noget helt
tredie???
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg
http://delfol.homepage.dk
http://cecilieh-g.webbyen.dk

Fra : Leony

Dato : 27-08-02 11:29

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> skrev i en meddelelse

> Så spørgsmålet er... Skal jeg købe ny cpu, ny grafikkort eller noget helt
> tredie???

Skriv lidt om hvad du skal bruge din computer til. Der er ingen grund til at
købe et grafikkort til 4000 kr hvis du ikke har brug for det.
Umiddelbart ville en større processor hjælpe.
Grafikkort hvis du spiller meget.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : o&u

Dato : 27-08-02 12:56

On Tue, 27 Aug 2002 11:15:28 +0200, "Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk>
wrote:

>Jeg har har en computer jeg vil gøre flottere, større, bedre osv.
>
>Konfigurationen er som følger....
>K7Sem med en Duron på 750 Mhz
>396 Mb Pc133 Ram
>TNT2 Ultra med 32 Mb Ram
>20 Gb Samsung HD
>60 Gb Seagte Barracuda HD
>
>Så spørgsmålet er... Skal jeg købe ny cpu, ny grafikkort eller noget helt
>tredie???
>Mvh.
>Kim Høegh-Guldberg
>http://delfol.homepage.dk
>http://cecilieh-g.webbyen.dk

http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/k7sem.htm

viser, at selv om du har version 1.0 af bundkortet kan det trække XP
cpu'erne. Så du kan altså bruge fsb266 cpu'er (2x133).

Jeg vil da anbefale dig at opgradere med en xp1800+ mindst. Du skal
være opmærksom på, at sådan een skal have en anderledes køler. Volcano
9 kan anbefales, men skal suppleres med mindst een low noise
kabinetblæser.

Et bedre grafikkort kan også anbefales, især hvis du spiller, - men
nok også til kontorprogrammer for så vidt. I gruppen
dk.edb.hardware.grafikkort kan du læse flere indlæg om bedste køb til
omkring 1000 kr., hvis du mener dit spilbehov kan klares med det.

Ellers skulle du vel ikke behøve mere. Blot kan det anføres, at dit
system bliver hurtigst hvis windows installationen kører på 60 Gbyte
harddisken, - langt hurtigst.

mvh

John

Fra : Tinky Winky

Dato : 27-08-02 13:16

> Jeg har har en computer jeg vil gøre flottere, større, bedre osv.

Så kan du nøjes med at købe et stort flot nyt kabinet....

> Konfigurationen er som følger....
> K7Sem med en Duron på 750 Mhz
> 396 Mb Pc133 Ram
> TNT2 Ultra med 32 Mb Ram
> 20 Gb Samsung HD
> 60 Gb Seagte Barracuda HD
>
> Så spørgsmålet er... Skal jeg købe ny cpu, ny grafikkort eller noget helt
> tredie???

Generel hastighed :
*) brug den nyeste HDD til Windows og programmer. Hav kun dokumenter, mp3
etc. på den gamle disk.
*) Køb en Athlon XP CPU. ca. 600-1000 kr.

Vil du have bedre performance i spil? Hvilke spil?
*) Et nyt gfx kort - fx et GeForce4 Ti4200. ca. 1500 kr. er ret hurtigtg.
Køb dog en ny cpu først.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-02 13:41

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
crashed Echelon writing news:akfqio$q8l$1@sunsite.dk:

> Generel hastighed :
> *) brug den nyeste HDD til Windows og programmer. Hav kun dokumenter,
> mp3 etc. på den gamle disk.

Man kan købe en ny disk, der kører med 5400RPM som vil performe dårligere
end en ældre 7200RPM disk.

Her handler det igen lidt om specs. på diskene end bare at sige de nyeste
HDD'er er hurtigst.

--
Bjarke Andersen

Fra : Tinky Winky

Dato : 27-08-02 14:02

> [...]
> end en ældre 7200RPM disk.
>
> Her handler det igen lidt om specs. på diskene end bare at sige de nyeste

Ja, det er rigtigt. gik bare udfra at hans Seagate 20GB ikke var en 10000
RPM SCSI eller lign. Barracudaen kører 7200 rpm det ved jeg, har en selv.