Parameteroverførelse
Fra : jb@amukbh.dk

Dato : 27-08-02 09:48

Hi

Måske den forkerte gruppe, men alligevel?

<?
// filnavn: test.php
echo "Side nr: $side<br>";
?>

Så: test.php?side=nr

På min Solaris installation virker det fint, men på min RedHat virker det
ikke. (side bliver ikke overført)!

Hvad har jeg glemt?

Begge bruger Apache!

Pft

/Jan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-08-02 10:04

> [...]
>
> Så: test.php?side=nr
>
> På min Solaris installation virker det fint, men på min RedHat virker det

Måske fordi der på din redhat ikke er register globals...

$_GET['side'] <= prøv denne i stedet hvis den kører på get hvis du
poster så brug _POST array'et... eller hvis du blander lidt kan du bruge
_REQUEST :)

mvh
Johan

Fra : jb@amukbh.dk

Dato : 27-08-02 10:47

> $_GET['side'] <= prøv denne i stedet hvis den kører på get hvis du
> poster så brug _POST array'et... eller hvis du blander lidt kan du bruge
> _REQUEST :)

Jeg takker!

/Jan

Fra : Per Thomsen

Dato : 27-08-02 10:31

jb@amukbh.dk wrote:
> [...]
>
> Så: test.php?side=nr
>
> På min Solaris installation virker det fint, men på min RedHat virker det

Jeg kunne forestille mig at din Solaris kører med en PHP ældre end
v4.2.0, mens din RedHat kører med en nyere.

I PHP < 4.2.0 var register_globals sat "on" pr default, men det er den
ikke mere, og det har hele tiden været "dårlig skik" at forudsætte at
den var det.

Prøv med:

<?php
/*
Oh... ja short-open tags er også en "dårlig skik" at forudsætte,
specielt i disse XML-tider :) - brug altid den lange version
af open tagget.
*/

$side = $HTTP_GET_VARS['side'];
echo 'Side nr: '.$side.'<br>';

?>

Dette burde virke på begge to. Men efter PHP v.4.1.0 bør man vist
begyndt at bruge superglobals. dvs.:

<?php

$side = $_GET['side'];
echo 'Side nr:'.$side.'<br>';

?>

Det vil dog ikke virke på en PHP ældre end 4.1.0, da superglobals kom
med fra 4.1.0.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-08-02 10:52

> Dette burde virke på begge to. Men efter PHP v.4.1.0 bør man vist
> begyndt at bruge superglobals. dvs.:

Ja rigtigt :) man bør bruge $_ globals arrays.. (_SERVER, _GET, _POST,
_SESSION osv...).
En ting jeg ophidesede mig lidt over, var at Linux Magazine US (tror jeg
da var) i Juli faktisk brugte HTTP_GET_VARS :( Lidt uheldigt når det er
en begynder artikel...

Men hvad fanden :)

mvh
Johan