MPlayer compilering problem (gcc 3.0.x)
Fra : Jesper S. Knudsen

Dato : 27-08-02 08:10

Jeg har downloaded MPlayer til erstatning for Xine, som ikke vil virke med
mit lydkort, men jeg er løbet ind i et c-compiler problem. Min compiler er
ikke ny nok.

Min nuværende gcc er kun version 2 men compilering af MPlayer kræver en gcc
3.

Jeg har fundet sourcen til gcc3 hos www.gcc.org, men hvordan for jeg den
compileret og lagt ind på min maskine?

Jesper

Fra : Peter Mogensen

Dato : 27-08-02 08:51

Jesper S. Knudsen wrote:

> Min nuværende gcc er kun version 2 men compilering af MPlayer kræver en gcc
> 3.

Jeg har fint kompileret mplayer med GCC 2.96. (Mandrake)
Mplayer folkene har en noget "facistisk" holdning til GCC 2.96. Det er
egentlig forstaaeligt nok. Den skulle aldrig have vaeret distribueret,
men det virker altsaa fint.

Peter

Fra : Jesper S. Knudsen

Dato : 27-08-02 11:59

Hvordan får jeg den til at compiler med gcc 2.96? Det er netop den version
af gcc jeg har. Men når jeg kører ./configure for jeg besked om at bruge gcc
3.0.x og ikke 2.96.

Kan jeg rette et sted i ./configure, så checket ikke forekommer?

Jesper

Fra : Peter Mogensen

Dato : 27-08-02 12:18

Jesper S. Knudsen wrote:
> [...]
> 3.0.x og ikke 2.96.
>
> Kan jeg rette et sted i ./configure, så checket ikke forekommer?

Nej, men jeg troede du havde lagt mærke til den option der hedder:

--disable-gcc-checking

Det står ret udførligt i den besked du får når du forsøger at bruge 2.96
uden denne option (som du beskrev ovenfor).
Det står også i dokumentationen under "Developer Cries" punkt 1: GCC 2.96

Du må godt slå dig selv i hovedet nu :)

Peter

Fra : Jesper S. Knudsen

Dato : 27-08-02 14:53

Av. Jeg slog meget hårdt!

Tak

Jesper

Fra : Byrial Jensen

Dato : 28-08-02 21:55

Jesper S. Knudsen <jsk@orwtech.dk> skrev:
> Hvordan får jeg den til at compiler med gcc 2.96? Det er netop den
> version af gcc jeg har. Men når jeg kører ./configure for jeg
> besked om at bruge gcc 3.0.x og ikke 2.96.

Den nyeste gcc er 3.2 i øjeblikket. Den vil nok være at foretrække
frem for en 3.0.x-version hvis man vil opgradere gcc. gcc er i
øvrigt ganske nem at oversætte og installere ved at gøre som
beskrevet i den medfølgende vejledning. Det tager bare lang tid på
alt andet end de allerhurtigste maskiner.

> Kan jeg rette et sted i ./configure, så checket ikke forekommer?

Det er allerede besvaret.