Ny Bærbar?? kan compaq anbefales?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-08-02 07:43

Hej,

Jeg har besluttet mig for at skulle have en bærbar (1. gangskøber af bærbar)

Har kigget på compaq presario 725ea:
http://www.compaq.dk/Produkter/Portable/Presario/725EA/specifikationer.asp

Erfaringer??

Mange her i gruppen taler for Dell, men jeg synes priserne for ca samme
udstyr kommer noget højere op.

Thomas

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 27-08-02 09:16

Ja det kan den, har selv en lille søster til den, en 714ea og
den kører godt..

Fra : Nuxx

Dato : 27-08-02 09:33

Vær opmærksom på grafikkortet. Hvis du skal køre nogle grafisk krævende
programer ligner det en flaskehals.

Mvh.

Mads

Fra : Jesper KA

Dato : 27-08-02 10:01

Thomas Jensen wrote:

> Mange her i gruppen taler for Dell, men jeg synes priserne for ca
> samme udstyr kommer noget højere op.

Tilgengæld er det en langt bedre maskine og deres service i tilfælde
af problemer er lysår foran nogle andre producenters.

Regards

Fra : Peter Holm

Dato : 27-08-02 20:07

> Har kigget på compaq presario 725ea:
> http://www.compaq.dk/Produkter/Portable/Presario/725EA/specifikationer.asp

Jeg har ofte oplevet problemer når en Compaq computer (både bærbar og
stationær) skulle opgraderes. Der er som regel sparet på alt, så
kompatibiliteten i mange tilfælde ryger.
Jeg ville vælge en HP eller Toshiba istedet.

mvh Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-02 06:45

"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> wrote in message
> Jeg har besluttet mig for at skulle have en bærbar (1. gangskøber af
> [...]

Ingen erfaringer med ovenstående model, men generelle erfaringer med Compaq
Presario.

Det korte råd: Køb noget andet, Dell, Toshiba, IBM.

Compaq Presario er skrabemodellerne fra Compaq. Og de er virkeligt skrabede.
Der er sparet alle steder. De 2 grelleste eksempler:

En kollega køber en Presario notebook. Den har fejl og mangler. Fona må
sende den til langvarige rep's. Manden kan ikke undvære sin notebook og
køber en nyere og kraftigere Presario. Den ryger også til rep. Efter
yderligere 2 Presario'er, køber han en Toshiba. Den har han endnu og den
virker som da han fik den - perfekt.

En kammerats kæreste køber en Presario. Den har jeg haft lukket op 5-10
gange. DC-stikket har været løst og en aut. rep kunne ikke fastgøre det.
"mus"-knapper går i stykker, skærmen er defekt, det fladkabel der leder
strøm til baggrundsbelysningen er for stift og knækker (inde midt i
hængslingen). Det notebook er ikke særligt original mere. Den er tilføjet så
mange ekstra stumper for at virke bare nogenlunde. Og nej, de kunne ikke
undvære den mens den skulle repareres.

En bekendt har lige købt sin 3. Thinkpad. Ikke fordi de 2 tidligere var
defekte, men simpelthen fordi de var for langsomme. De har aldrig fejlet
noget, der har aldrig været problemer. Og de virker alle perfekt (med både
Windows, Linux og OS/2).

Han er bare én af de mange jeg kender der har købt IBM og de har alle de
samme erfaringer med maskinerne. De virker perfekt og servicen er i top.

Mit bedste råd: Kig efter en IBM.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen