MSI 645E Max2 (ms-6567) bundkort
Fra : fam.nielsen

Dato : 27-08-02 00:48

Hejsa derude. Jeg har et lille problem. Jeg har lige samlet mig en ny
maskine, men den har en ting som giver mig grå hård. Når windows er startet
op, hænger maskinen i ca. 1-1½ min,hvor den leder efter et eller andet, men
jeg ved ikke hvad. Den opføre sig som en gamel pc med win98, og som køre med
aktiv netkort, den står også under boot og tyggede lidt på sagerne,
problemet er her at det er i windows den gør det. Jeg har opdateret bios,
alle driver, men intet hjælper, er det nogen af jer der har oplevet det
samme med dette kort. MSI 845E max bundkort gør det samme, men de 2 andre
maskiner jeg har er med MSI 694T-Pro, og her er der ingen problemer. Min
maskine består af følgende.. Celeron 1800Mhz, Microstar 645E Max2 - L, 512MB
DDR PC2700, Geforce4 MX-420, 48x12x48 brænder, 16x48 DVD... Håber at nogen
kan hjælpe med mit problem-..

Hilsen
Tommy

Fra : Bent F.

Dato : 27-08-02 07:25

Hej

Det samme skete hos mig hvis jeg havde 2 harddiske master og slave, med kun
en harddisk var alt normalt, mit styresystem var win2k, efter skift til XP
forsvandt ventetiden.
--
m.v.h.
Bent Fer

Fra : Leony

Dato : 27-08-02 07:52

"fam.nielsen" <tn1@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> aktiv netkort, den står også under boot og tyggede lidt på sagerne,

Går ud fra at du har tjekket at det ikke er netkortet der er problemet, evt
givet det en fast IP.
Hvis du bruger XP, så prøv at downloade BootVis. Det er et lille program som
kan hjælpe med fejlfinding under opstart.
http://www.chip.de/downloads_updates/downloads_updates_8611815.html

> maskine består af følgende.. Celeron 1800Mhz, Microstar 645E Max2 - L,
512MB
> DDR PC2700, Geforce4 MX-420, 48x12x48 brænder, 16x48 DVD.

Hvilket styresystem bruger du?

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : fam.nielsen

Dato : 27-08-02 09:02

hej. windows xp pro

Hilsen
Tommy

Fra : Øistein Wind

Dato : 27-08-02 17:38

Hej!
Det er lidt sjovt... Jeg har same bundkort, men min hænger når den skal
finde harddisk/dvd-drev på primary Ide port...
Resten af systemet er p4 2 GHz, 256 mb samsung pc2700, Palit gforce 4ti4200
128 mb, seagate 80 Gb hdd.

Hilsen Øistein

Fra : fam.nielsen

Dato : 28-08-02 06:52

Hej igen.
Ja det er noget underligt ved dette bundkort, jeg har haft fat i
forhandlerens support, men de kan ikke komme med nogen løsning, ikke andet
end at der har været en del henvendelser om ligende problem, men de har ikke
nogen løsning, ikke andet end at jeg kan sende bundkortet retur, som jeg
regner med at gøre. Så vil jeg prøve det nye Chaintech,9EJL1, Pentium4
/i845E, >2533Mhz, DDR2700, Socket 478,Socket 478, det er rost op til
skyerne.. Men er der stadig nogen der har har/haft de problemer, og har evt.
en løsning er de meget velkommen, da jeg stadig har en maskine med MSI 845E
max (MS-6566E)

Hilsen
Tommy

Fra : Hans

Dato : 29-08-02 22:43

"fam.nielsen" <tn1@nielsen.mail.dk> wrote in message
> Hej igen.
> Ja det er noget underligt ved dette bundkort, jeg har haft fat i
> forhandlerens support, men de kan ikke komme med nogen løsning

Sjovt nok har jeg fået nøjagtig det samme problem, da jeg lige har skiftet
bundkort og ram fra MSI K7T-Turbo2-R med 768MB sd-ram til MSI KT3-Ultra2-BR
med 1GB DDR PC-2700 ram.

Efter post som sker inden jeg får set mig om, og til jeg har skrivebordet på
min XP går der min. 3 gange så lang tid som da jeg brugte det gamle
bundkort. Maskinen laver absolut ingenting i lange pauser, ingen
harddiskaktivitet, ingen netværksaktivitet, men åbenbart nogle time-outs. Om
det er XP som venter på bundkortet eller omvendt er ikke godt at vide, men
irriterende er det under alle omstændigheder.

Hvis jeg ikke får et brugbart svar fra min leverandør må jeg prøve noget
andet, måske det nye A7V8X fra Asus, men leve med den lange opstartstid gør
jeg ikke.

mvh, Hans

Fra : Leony

Dato : 30-08-02 07:16

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> bundkort. Maskinen laver absolut ingenting i lange pauser, ingen
> harddiskaktivitet, ingen netværksaktivitet, men åbenbart nogle time-outs.

Du kunne prøve programmet BootVis fra Microsoft. Det kan analysere
opstartsfasen på XP og give en rapport om hvad der tager tid osv.
Det kunne skyldes noget antivirus eller at netkortet ikke har fast IP
adresse.
Download BootVis her:
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp