Civilforsvaret 1944 Meldinger om luftalarm
Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 26-08-02 23:56

I forbindelse med gennemgang af arkivalier fra

Statens Civile Luftværn, meldinger og rapporter

forekommer nogle forkortelser, jeg ikke kender til:

K.A. (Mange meldinger fra hele landet gik til K.A.)

Fluko Aarhus og vistnok også Fluko København.

Hvem ved noget om emnet? Var det danske eller tyske myndighedsforkortelser?
Venlig hilsen Keld Westergaard Børgesen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-08-02 07:18

On Tue, 27 Aug 2002 00:55:36 +0200, Keld Westergaard Børgesen wrote:

> [...]
>
>Fluko Aarhus og vistnok også Fluko København.
>
>Hvem ved noget om emnet? Var det danske eller tyske myndighedsforkortelser?

K.A. kan jeg ikke lige regne ud, men Fluko er Flugwach-Kommando, altså
den tyske flyvervarslingstjeneste.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 27-08-02 19:52

Tak for et interessant svar.
Ved nogen noget om eventuel litteratur om emnet?
Venlig hilsen
Keld Westergaard Børgesen

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 27-08-02 20:02

Har du prøvet at søge med Civile Luftværn
www.google.com det giver ca 50 links

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/