Slægten Høybye
Fra : Jytte Olsen

Dato : 26-08-02 22:44

Hej,

Er der nogen der evt. ligger inde med informationer omkring slægten Høybye.
Jeg søger forfædre, søskende og evt. efterslægt til:
Axel Martin Høybye - født 15 apr 1889 i Vridsløselille, Herstedvester
død 16 nov 1966
han var gift med Eline Ejsine Gustavsen - født 19 sep 1889 i Helsingør - død

Alt har intereresse

Mvh
Jytte Olsen

Fra : Brian Jensen

Dato : 27-08-02 06:39

In article <3d6aa1a8$0$387$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>,
jytte.olsen@teliamail.dk says...
> [...]
> Jeg søger forfædre, søskende og evt. efterslægt til:
> Axel Martin Høybye - født 15 apr 1889 i Vridsløselille, Herstedvester

Fra IGI:

Axel Martin HOYBYE
Sex: M

Event(s):
Birth: 15 Apr 1889
Vridsloselille, Kobenhavn, Denmark

Parents:
Father: Jesper Mathiasen HOYBYE
Mother: Anne Marie Margrethe HANSEN

Jesper Mathiesen HOYBYE
Sex: M

Marriage(s):
Spouse: Anna Marie Margrethe HANSEN
Marriage: 3 Aug 1888
Herstedvester, Kobenhavn, Denmark

Mvh
Brian

--
Brian Jensen
Forsker p.t. i slægten Johansen Obbekjær omkring Otterup, Fyn.

Fra : Brian Jensen

Dato : 27-08-02 06:52

In article <MPG.17d52ebdb8d7e933989823@news.tele.dk>, suntrip@FJERN-
MIGtiscali.dk says...
> In article <3d6aa1a8$0$387$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>,
> jytte.olsen@teliamail.dk says...

Jeg fandt lige lidt mere på familysearch.com:

Axel Martin Høybye Compact Disc #19 Pin #971947
Sex: M
Event(s):
Birth: 15 Apr 1889 Place:
Vridsløselille,Herstedvester,København,Danmark
Christening: 19 May 1889 Place:
Vridsløselille,Herstedvester,København,Danmark
Death: 16 Nov 1966 Place: København,,København,Danmark
Burial: 20 Nov 1966 Place: København,,København,Danmark
Parents:
Marriage(s):
Spouse: Eline Ejsine Gustavsen Disc #19 Pin #971948
Marriage: 25 Nov 1916 Place: Helsingor,,Frederiksborg,Danmark
Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None
Submitter:
Jytte OLSEN
Armeniensvej 24 2300 Copenhagen S

Eline Ejsine Gustavsen Compact Disc #28 Pin #721625
Sex: F

Event(s):
Birth: 19 Sep 1889 Place: Helsingør,,Frederiksborg,Danmark
Christening: 13 Oct 1889 Place: Helsingør,,Frederiksborg,Danmark
Death: 3 Dec 1950 Place: København,,København,Danmark
Burial: 9 Dec 1950 Place: København,,København,Danmark
Parents:
Marriage(s):
Spouse: Axel Martin Høybye Disc #28 Pin #721624

Fra : karlschlichter

Dato : 27-08-02 07:21

"Jytte Olsen" skrev d. 26-08-02 22:44 dette indlæg :
> [...]
> død 16 nov 1966
> han var gift med Eline Ejsine Gustavsen - født 19 sep 1889 i Helsingør

Her er lidt oplysninger om Axels fødsel fundet på familysearch

Karl Schlichter
karl.schlichter@privat.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Holm

Dato : 27-08-02 21:25

Der findes Højbyer i Hellebæk-Ålsgårde
Hilsen Flemming

Fra : Johnm

Dato : 04-11-02 11:29

Hej Jytte

Jeg har en hel del materiale om slægten Høybye, men desværre ikke Axel
Martin eller hans far. Kan du ikke bruge en Jens Hansen Høibye, der får
7 børn i Vridsløselille i perioden 1875-92, i stedet?

Kontakt mig på johnm@post8.tele.dk (privat) eller jom@solrod.dk (Solrød
Lokalarkiv)

vh John Møller

http://www.kandu.dk/