Kunne ikke poste - MyPHPadmin sagde at der~
Fra : Morten Krogh Sørense~

Dato : 26-08-02 16:26

Hej,

Jeg har et hurtigt spørgsmål:

I et script til indsamling af e-mail adresser til brug i et nyhedsbrev,
skulle adresserne gemmes i MySQL. Men når jeg skrev en adresse, nægtede
maskinen og sagde noget a'la "Post already at 127 like 1"

I MyPHPadmin stod den næste post som værende 127, men når jeg tjekkede de
poster, der var kørt ind, ja så var post 127 allerede skrevet på og derfor
kunne den ikke skrive på posten igen.

Så fiflede jeg lidt med primær id-formatet, der stod som int(11). Jeg
ændrede til int(4) og til int(11) igen. Så sagde MyPHPadmin pludseligt, at
næste post var nr. 128 og så virkede php-scriptet igen.

Hvordan kunne denne fejl opstå og er det noget, der vil ske igen? Det er jo
lidt surt at scriptet ikke virker bare fordi databasen ikke makker ret!

Venlig hilsen

Morten

---
Morten Krogh Sørensen