Kernekompilering som moduler
Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-08-02 13:45

Hey, jeg får en fejl:

modprobe: Can't locate module sch_cbq

Tilsyneladende fordi tingene som være der som moduler, men hvordan gøres
dette?

Under menuconfig har jeg valgt så der står <M> istedet for <*>

Jeg bruger

# make menuconfig
# make dep && make bzImage && make modules && make modules_install

Nogen der kan se hvor det går galt?

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-08-02 14:03

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> Hey, jeg får en fejl:
> modprobe: Can't locate module sch_cbq
> Tilsyneladende fordi tingene som være der som moduler, men hvordan gøres
> dette?

Ok har fundet ud af det tilsyneladende er kompileret korrekt. jeg kan finde
/net/sched/cbq*.o modulerne.

spørgsmålet er nu hvor skal disse kopieres hen

/lib/modules ???

I nogen bestemt mapper herunder, eller hvordan gør man?

Mvh
Michael Andreasen

Fra : frank damgaard

Dato : 26-08-02 14:21

> [...]

> spørgsmålet er nu hvor skal disse kopieres hen

> /lib/modules ???

> I nogen bestemt mapper herunder, eller hvordan gør man?

"make modules_install" plejer at kopiere modulerne til rette sted.
"depmod -a version" opdaterer listen med modiler til kerne "version",

Du skal du boot'e og køre samme kerne som modulerne hører til.
Så sørg for at i lilo eller tilsvarende at have mulighed for at boot'e
den rette kerneversion.

--
Frank Damgaard |