rh 7.2 og skærm opdatering
Fra : mistral

Dato : 26-08-02 11:48

jeg har lige installeret denne version af rh. og bruger en gammel skærm som
ikke kan klare skærmopdateringen af billedet. hvordan ændrer jeg den under
linux rescue mode så jeg kan køre 800x600 i 60 hz..

på forhånd mange tak

tor lund

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 27-08-02 12:59

mistral wrote:
> jeg har lige installeret denne version af rh. og bruger en gammel skærm som
> ikke kan klare skærmopdateringen af billedet. hvordan ændrer jeg den under
> linux rescue mode så jeg kan køre 800x600 i 60 hz..

Det er smart at rette /etc/inittab, så default runlevel bliver
3 i stedet for 5, så starter den ikke i X. Så kan du
altid sætte det tilbage til 5, når X virker.

Så kan du altid logge ind, rette X konfigurationen,
og prøve med "startx" om det virker. Selv om skærmen
ikke kan vise grafikken, kan du nok komme ud af den
igen vha. Ctrl-Alt-F1 og så slå startx ihjel.

Det bedste er at finde de hastigheder, din skærm
kan klare, og så lægge dem i HorizSync og VertRefresh
linierne i /etc/X11/XF86Config-4. Hvis du har adgang
til en windows maskine kan man mange gange finde
skærmoplysningerne i c:\windows\info\monitor*.inf filerne.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08