Memtest86 -> Ingen fejl - Hvad så?
Fra : Daniel Andersen

Dato : 26-08-02 10:18

Davs

Får engang imellem en fejl, hvor den siger : "The instruction at XXX could
not be read" - Altså en fejl som min RAM laver (Apacer PC2100 CL2). Kørte så
den der memtest, og den kværnede i 1½ time uden fejl. Hvad kan det så være?.
Det er mere fordi den lejlighedsvis crasher i spil, og en kammerat havde
samme problem, skiftede en stang RAM og så kørte det fint - Ville bare høre
om det har været det samme problem som mit!.

Mvh
Daniel-San

Fra : Leony

Dato : 26-08-02 12:39

"Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> not be read" - Altså en fejl som min RAM laver (Apacer PC2100 CL2). Kørte

> den der memtest, og den kværnede i 1½ time uden fejl. Hvad kan det så

Kørte testen færdig eller afbrød du den?
Hvis du har flere stænger så prøv at køre med en stang. Du kunne måske låne
en kammerats et par dage for at se om fejlen er den samme.

> Det er mere fordi den lejlighedsvis crasher i spil,

Har det altid været sådan eller er det kommet pludselig. Ofte hvis den
crasher i spil så skyldes det en dårlig grafikkortdriver.
Eller noget andet relateret til grafikkortet.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 26-08-02 16:27

> "Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Kørte
> så
> være?.

Jeg har selv samme problem. Jeg har ladet den teste i næsten 4 timer. Over 8
pass uden problemer.
Det er lidt øv!

Søren C

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-02 17:30

Søren Christensen (4200) wrote:

> Jeg har selv samme problem. Jeg har ladet den teste i næsten 4 timer. Over 8
> pass uden problemer.

2 passes skulle være nok (rigeligt faktisk).

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 26-08-02 19:40

"greylion snabel-a gmx.net" <"greylion snabel-a gmx.net"> skrev i en
meddelelse news:3d6a5654$0$87268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
8
> pass uden problemer.

2 passes skulle være nok (rigeligt faktisk).

Jo jo men på det tidspunkt vidste jeg ikke hvornår den var færdig så jeg lod
den forsætte...

Søren C

Fra : Daniel Andersen

Dato : 27-08-02 07:41

> 2 passes skulle være nok (rigeligt faktisk).

Min kørte lidt over 7 passes uden bøvl....

Fra : Daniel Andersen

Dato : 27-08-02 07:43

> Kørte testen færdig eller afbrød du den?
> Hvis du har flere stænger så prøv at køre med en stang. Du kunne måske
låne
> en kammerats et par dage for at se om fejlen er den samme.

Dette er selvfølgelig en mulighed

> Har det altid været sådan eller er det kommet pludselig. Ofte hvis den
> crasher i spil så skyldes det en dårlig grafikkortdriver.
> Eller noget andet relateret til grafikkortet.

Godt spørgsmål. Så langt tilbage jeg kan huske med den hardwarekonfiguration
jeg har nu, har det været problemer. Det skal siges det er sjældent det
sker, men det sker dog . Jeg har spillet Mobile Forces, Day of Defeat og
Battlefield 1942. Selv et gammelt spil som Theme Hospital crasher også .

Daniel-San

Fra : Leony

Dato : 27-08-02 11:27

> [...]
og
> Battlefield 1942. Selv et gammelt spil som Theme Hospital crasher også
.

Skifter du jævnligt driver?
Måske dit grafikkort skal have lidt mere strøm.
Måske et nyt grafikkort (måske låne et). Er dit grafikkort et Palit Daytona?

Fra : Daniel Andersen

Dato : 27-08-02 20:14

> Skifter du jævnligt driver?

Jeg smider som regel den nyeste af de officielle Detonator drivere på når de
kommer.

> Måske dit grafikkort skal have lidt mere strøm.

Tjoeh! - På mit gamle system på Win2k (A7V, Tbird 1300, Apacer PC133) kunne
jeg spille Wolfenstein og Tribes II i flere dage uden nedbrud. På et af
opgraderingspunkterne må det være galt (Soltek 75-DRV2, Apacer PC2100) -
CPU'en er den samme.

> Måske et nyt grafikkort (måske låne et). Er dit grafikkort et Palit
Daytona?

Det er et MSI GeForce 2ti, og har altid kørt super - Kunne ikke forestille
mig det var hardware i denne sammenhæng. Det kunne sgu' næsten kun være
RAM'en eller bundkortet!.

Daniel-San

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 27-08-02 21:39

> [...]
> mig det var hardware i denne sammenhæng. Det kunne sgu' næsten kun være

Hej!

Har lige snakket med en kammerat der har prøvet at køre diverse RAM test
programmer, hvor de alle meldte ok. Det endte med han prøvede med et modul
af gangen, og det ene som åbenbart var defekt, kørte computeren meget
ustabilt. Med det andet som altså var godt, var der ingen problemer. Så han
skaffede sig et nyt og den kører nu uden problemer. Han havde bla testet med
Memtest86.
Kan man mon så ikke konkludere at Memtest er et yderst inhabilt program, man
ikke kan regne med? Kan ikke huske det andet program han havde prøvet. Men
de tester åbenbart ikke så realistisk, som det computeren kan komme ud for
at skal bruge i rammene.

Mvh Søren C

Fra : Daniel Andersen

Dato : 28-08-02 09:04

> [...]
> de tester åbenbart ikke så realistisk, som det computeren kan komme ud for

Jeg har tænkt lidt i de samme baner. Løsningen er så nok at låne en stang
RAM og teste om problemet er det samme. Bare irriterende der ikke er en
konklusiv test der kan give en svaret uden alt det bøvl

Fra : Leony

Dato : 28-08-02 11:50

> [...]

> jeg spille Wolfenstein og Tribes II i flere dage uden nedbrud. På et af
> opgraderingspunkterne må det være galt (Soltek 75-DRV2, Apacer PC2100) -

Måske giver Soltek bundkortet ikke strøm nok til AGP-porten.
Dit gamle system havde måske ikke dette problem , derfor kørte det godt.

Fra : Daniel Andersen

Dato : 28-08-02 12:13

> Måske giver Soltek bundkortet ikke strøm nok til AGP-porten.
> Dit gamle system havde måske ikke dette problem , derfor kørte det godt.

Jeg har bare en kammerat med samme konfiguration hvor det kører fint :-|

Fra : Leony

Dato : 29-08-02 09:26

> Jeg har bare en kammerat med samme konfiguration hvor det kører fint :-|

Måske bundkortet er defekt, lidt langt ude men dog en mulighed.
Jeg vil sige at fejlfinding på en computer, hvor eneste symptom er at den
crasher i spil en gang i mellem nærmest er en håbløs opgave. Det kan skyldes
en milliard ting.
Prøv at låne en stang RAM og se om det hjælper.

Fra : Daniel Andersen

Dato : 29-08-02 10:19

> [...]
skyldes
> en milliard ting.
> Prøv at låne en stang RAM og se om det hjælper.

Det var også planen

Dog har jeg ikke oplevet noget de sidste par dage, og det eneste jeg har
gjort er at lukke alle unødvendige beggrundsprogrammer ned, som f.eks.
VirusShield mm. - Måske det har været det!!! - Prøver igen senere at lade
det være på og se om der er en forskel

Fra : Leony

Dato : 30-08-02 06:32

> [...]
> gjort er at lukke alle unødvendige beggrundsprogrammer ned, som f.eks.
> VirusShield mm. - Måske det har været det!!! - Prøver igen senere at lade

Det kan være der har kørt et eller andet i baggrunden der har forstyrret.
Det kunne også være at din installation af Windows er ved at være "slidt",
måske en ominstallering hjælper.