Bærbar + Stationær
Fra : Spirillen

Dato : 25-08-02 22:08

Hej!
Jeg har en bærbar med netkort og en alm pc med netkort men jeg kan ikke
få dem til at se hinanden.
Jeg kan pinge 127.0.0.1 på begge to (ok)
På den alm pc kører jeg adsl (usb)

Alm pc kører windows xp pro
bærbar kører med windows Me
Alm PC; ip:192.168.0.1 (kan pinges)
Bærbar; ip:192.168.0.2 (kan pinges)
sekundær på begge 255.255.255.0

Er det fordi det er to forskellige os'er??
Hvad gør jeg

/Spirillen

http://www.kandu.dk/

Fra : JJ

Dato : 25-08-02 22:20

"Spirillen" <Spirillen.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg har en bærbar med netkort og en alm pc med netkort men jeg kan ikke
> få dem til at se hinanden.

Hvis jeg må være fræk, så lad være med at få dem til at se hinanden! Det er
bøvlet, langsomt og fuld af drillerier. Der må være over 100 tråde om dette
i denne nyhedsgruppe.
Okay, nu har jeg været fræk, så nu vil jeg komme med noget konstruktivt: Med
"se" mener du at bruge Windows Network Neighborhood (WNN), formodes? :)

> Alm PC; ip:192.168.0.1 (kan pinges)
> Bærbar; ip:192.168.0.2 (kan pinges)
> sekundær på begge 255.255.255.0

Lige for en ordens skyld, der burde stå "subnet", hvor du har skrevet
"sekundær".
Du har flere muligheder.
A) Med TCP/IP som eneste protokol, skal du være klar over at der kan gå alt
mellem 1 og 15 minutter (eller mere) før maskinerne automatisk finder
hinanden. Dette her med at "se hinanden" i Windows er som nævnt ikke bare
lige til. Jeg ved godt det synes nemt, når det virker, men det har skabt så
utrolig mange spørgsmål om hvorfor det ikke virker, at jeg er ved at være
træt af det. Nå nå, konstruktiv: Prøv at bruge search-funktionen (F3) og søg
efter din pc's maskin-navn (hermed menes det unikke navn pc'en har i
Windows, fx. "PC1"). Du kan også skrive \\192.168.0.2\ i en explorer
(forudsat du sidder ved 192.168.0.1) - dette fremmer efterfølgende også
Windows' evne til at finde den anden pc i WNN.
B) Installer en eller flere hjælpe-protokoller. Fx. NetBeui eller IPX. Dette
hjælper også på Windows' evne til at finde hinanden.

> Er det fordi det er to forskellige os'er??
Nej da :)

mvh
///JJ

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-08-02 22:34

"Spirillen" <Spirillen.news@kandu.dk> skrev:

>Alm pc kører windows xp pro
>bærbar kører med windows Me
[...]

>Er det fordi det er to forskellige os'er??

Nej, det burde ikke betyde noget. Her kører det mellem stationær med
Win Xp home og blærbar med win me.

>Hvad gør jeg

Begynder forfra og bruger Win Xp's netværksguide? Den brugte jeg, det
funkede bare.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk