[MSSQL] Problemer med TSQL select
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 25-08-02 22:07

Hej alle. Jeg har en Select sætning i en SP som denne:

SELECT tblArticles.ArticleID,'<i><a
href=''/content/articles/list.aspx?CategoryID=''>' +
tblArticleCategories.Title + '</a></i> : ' + tblArticles.Title AS Title FROM
tblArticles INNER JOIN tblArticleCategories ON tblArticles.CategoryID =
tblArticleCategories.CategoryID WHERE tblArticles.Title LIKE '%' +
@SearchString + '%' ORDER BY tblArticles.Title ASC

Her får min CategoryID= ikke nogen værdi i link koden. Hvis jeg siger ...
CategoryID=' + tblArticleCategories.CategoryID + '''>' + ... Så returnerer
den ingen records, men giver heller ingen fejl?

Mvh Mark

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 25-08-02 22:18

> Her får min CategoryID= ikke nogen værdi i link koden. Hvis jeg siger ...
> CategoryID=' + tblArticleCategories.CategoryID + '''>' + ... Så returnerer
> den ingen records, men giver heller ingen fejl?

Jeg fandt selv ud af det. Der skulle en Str() uden om categoryid.

Mvh Mark

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-08-02 22:17

Som svar på skriblerier forfattet af Mark S. Rasmussen

> [...]
> ... CategoryID=' + tblArticleCategories.CategoryID + '''>' + ... Så
> returnerer den ingen records, men giver heller ingen fejl?

Har du prøvet at fyre den af i Query Analyzeren?
Ummidelbart virker den glimrende (Testet constructionen på en anden tabel)

Declare @SearchString varChar(12)
Set @SearchString = '14'

select '<i><a
href=''/content/articles/list.aspx?CategoryID=''>' +
h.tanum + '</a></i> : ' + h.tanum as Title from
e2ltorh h
where tanum Like '%' + @SearchString + '%'

Bliver til

Title
0001082614

Du kan bruge Profileren for at se hvad der rent faktisk bliver sendt til
MSSQL

mvh/Peter Lykkegaard