Mit modem kører forkert hastighed
Fra : nyheder.get2net.dk

Dato : 25-08-02 21:51

Hej Nyhedsgruppe

Jeg har lige fået ny computer, og har sat mit "gamle 56 Kbps" modem til.

OS på den nye computer er Windows XP.

Men mit modem går kun på med 33,6 Kbps og ikke 56 Kbps.

Mit modem er fra Miltitech og hedder K56flex: MT5600ZDX

Jeg har downloaded drivere på Multitech's hjemmeside. Jeg ringede også til
Get2net som gennemgik min opsætning. Desuden æmdrede de også min COM1
opsætning.

MEN det hjælper ikke. Før under Win 98 var den god nok men ikke her under
Window XP

Er der nogen her der kan hjælpe.

Med Venlig Hilsen

Michael

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 26-08-02 07:22

"nyheder.get2net.dk" <m.hoelgaard@get2net.dk> wrote in message

> Men mit modem går kun på med 33,6 Kbps og ikke 56 Kbps.

Det lyder som et typisk lynnedslagssyndrom. Har du haft torden ?

/Jean

Fra : Madsen

Dato : 26-08-02 13:09

nyheder.get2net.dk skrev:

> Men mit modem går kun på med 33,6 Kbps og ikke 56 Kbps.

Du vil stort set aldrig kunne komme til at køre 56 kbps da det er en
teoretisk maksimal hastighed. Det er mere normalt at hastigheden ligger
omkring de 40 til 45 kbps med et 56 kbps-modem. Det er i hvert tilfælde
min erfaring. Støj på linien er f.eks. med til at bestemme hastigheden,
så hvis du har flere telefoner koblet på den samme linie, så prøv at
koble dem fra midlertidigt og se så om hastigheden stiger.

Madsen.

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 26-08-02 15:29

"nyheder.get2net.dk" <m.hoelgaard@get2net.dk> writes:

> Jeg har lige fået ny computer, og har sat mit "gamle 56 Kbps" modem til.
>
> OS på den nye computer er Windows XP.
>
> Men mit modem går kun på med 33,6 Kbps og ikke 56 Kbps.

Måske bliver der oprettet forbindelse med v.34 i stedet for en 56K
standard, prøv at finde en kommando til modemet der tvinger det til at
bruger en 56K-standard (Helst v.90).

Hvis du ikke har en manual med til modemet kan du måske finde en ved
at søge på:

MT5600ZDX på http://www.google.com

Christoffer Olsen

"Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure"

Fra : Henning Sørensen

Dato : 26-08-02 16:01

"nyheder.get2net.dk" <m.hoelgaard@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opsætning.
>
> MEN det hjælper ikke. Før under Win 98 var den god nok men ikke her under

Ja ja véd godt det er forkert gruppe, men mon nogen kan fortælle hvorfor
nyhedsgrupperne oversvømmes af spørgsmål til hardware der ikke virker
efter installation af XP ?
Bill Gates har jo ganske længe levet særdeles højt på at "folk vil snydes",
men hvad har han dog gjort denne gang, der i den grad gør at så meget ikke
fungerer ??

/Henning. (der også har prøvet at installere XP, og nu kører 98...)