Hylelyde ved opstart
Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 25-08-02 18:26

Min søns pc er pludselig begyndt at lyde som en ambulance, når han tænder
den, og den kommer ikke videre.
Det er en P III på Slotket i Asus P3V4X motherboard.
Jørgen

Fra : Devast8or

Dato : 25-08-02 18:33

Prøv at start maskinen og lyt efter kombinationen af lange og korte
bip-lyde. Det er nemlig en form for kode der fortæller hvilket stykke
hardware den er gal med. Skriv så kombinationen her og jeg er sikker på der
er en der kan hjælpe mere end det (personligt kender jeg kun en enkelt - et
langt og to korte, der betyder at det er grafikkortet der skal kigges
nærmere på).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : danni plougmann

Dato : 25-08-02 18:35

køre cpukøleren
min computer hyler også som en ambulance konstant hvis cpu køleren stoppes

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 25-08-02 18:58

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> køre cpukøleren
> min computer hyler også som en ambulance konstant hvis cpu køleren stoppes

Det er ikke køleren.
Den siger ba-bu, babu, ligesom en ambulance!!
Jørgen

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-08-02 19:08

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er ikke køleren.
> Den siger ba-bu, babu, ligesom en ambulance!!

Jaaa, og som sagt har du set om blæseren kører?

Jesper Juul
Yuuhuuu, try this:
www.usenet.dk

Fra : Aksel

Dato : 25-08-02 20:38

> [...]
> den, og den kommer ikke videre.
> Det er en P III på Slotket i Asus P3V4X motherboard.

Asus bundkort hyler som en ambulance hvis CPU køleren standser, kører for
langsomt eller hvis omdrejningssignalet fra den ikke passer til Asus.
Du kan dsiable alarmen i BIOS, jeg kan ikke huske nøjagtigt hvor men det
hedder noget i retning af Fan Monitor.

Hilsen Aksel

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 25-08-02 22:49

Check lige om blæseren kører INDEN du disabler den i bios.

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 26-08-02 07:32

"Henrik Sørensen" <sam@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Check lige om blæseren kører INDEN du disabler den i bios.

Blæseren kører fint.
Kan cpu'en være stået af? og hvordan checker jeg det?

Mvh,
Jørgen

Fra : Kasper

Dato : 26-08-02 14:20

On Mon, 26 Aug 2002 08:32:02 +0200, Jørgen Thorsgaard wrote:

> "Henrik Sørensen" <sam@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Blæseren kører fint.
> Kan cpu'en være stået af? og hvordan checker jeg det?
Har været ude for noget lign. hvor det var harddisken der sagde mærkelige
lyde, og jeg vil sige at det lød mere som en ambulance end de lyde der
kommer fra mb.

Fra : Leony

Dato : 26-08-02 07:32

> [...]

> den, og den kommer ikke videre.
> Det er en P III på Slotket i Asus P3V4X motherboard.

http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Her kan du se at "repeating high/low beeps" er et tegn på at den er gal med
cpu'en.
Tjek at blæseren kører rundt.
Tjek at profilet har ordentlig kontakt med cpukernen.
Tjek om der er støv i blæser og på profil, hvis der er så fjern det.

Hvis du lige har skiftet blæser så tjek om der er en omdrejningsalarm på
cpublæseren (eksempelvis mindre end 2000 omdrejninger registres som om der
ikke er en blæser der kører). Tjek om cpu'en sidder rigtigt. Tjek om kernen
er intakt.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/