Hvilket program til pladeudfoldning?
Fra : David Lee

Dato : 19-02-01 20:53

Hej.
Jeg søger et godt og helst simpel program til pladeudfoldning.
F.eks at beregne udfoldning af firkantet til rund og den slags.
Hvad kan anbefales.
Hilsen
David.

Fra : P.C.

Dato : 23-02-01 09:05

Hej.
Der er flere forskellige, og nogle fungerer faktisk rimeligt.
Men desværre er det sådan, at du er nødt til at tegne det du vil bukke som den
entity pladeudfoldningsprogrammet forventer.
Nogle af disse programmer har desværre endnu en fejl, idet den deformering en
bugning medfører ikke altid er medregnet i applikasionen.
F.eks. ved enhver smed, at hvis man bukker en 4 mm. plade så vil pladen være
længere efter bukningen, hvorfor man er nødt til at skære en mindre plade inden
man bukker den, for at den efter bukket kan overholde målene ; ----- desværre er
det ikke alle programører der lige husker det.
Firkantet rør til rund er en standard funktion som næsten alle de programmer
kan, men pas på hvis du finder et godt pladebukke program, at du ikke bliver
blændet af den funktion, ----- fordi source koden til det kan man finde ret
nemt, og det siger intet om programmet at det kan udføre den kobling , det
_skal_ sådan et program "kunne" som minimum.
P.C.

Fra : Patrick de Stobbelei~

Dato : 25-02-01 12:39

Hvis det er i forbindelse med Autocad kan disse to anbefaldes:

AutoPOL, http://www.cadcamsoft.se/

SPI Ducting / Sheet Metal, http://www.spi.de/ducting/ducting.htm /
http://www.spi.de/index_e.htm

Patrick