Tving netkort til 10mbs.
Fra : Heine Laursen

Dato : 25-08-02 15:24

Hvordan tvinger jeg mit reltek 8031 netkort til at køre 10 Mbs?

Jeg har prøvet med:
ifconfig eth0 up media 10baseT

Men så skriver den bare:
port: SIOCSIFMAP: Operation not supported

Grunden er at mit adsl modem køre 10 mbs, og min switch understytter både
10 og 100 mbs, og min RH 7,3 har det med at skrifte til 100 mbs vilket så
gør at forbindelsen til internettet ryger!

Heine Laursen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-08-02 15:43

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan tvinger jeg mit reltek 8031 netkort til at køre 10 Mbs?

Installér "mii-tools" og kør:

mii-tool ethx -F 10baseT-FD

x = interface nr.
HD = halv duplex
FD = fuld duplex

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Heine Laursen

Dato : 25-08-02 15:59

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> wrote in

> "Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Installér "mii-tools" og kør:

Nu her jeg søgt lidt på mii-tools, her jeg ret i at det er en del af net-
tools ?

Heine Laursen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-08-02 16:27

Heine Laursen skrev:

> Nu her jeg søgt lidt på mii-tools, her jeg ret i at det er en
> del af net-tools ?

Ja, mii-tool er en del af net-tools.

// Klaus

Fra : Heine Laursen

Dato : 25-08-02 16:49

Klaus Alexander Seistrup <jakabov119@magnetic-ink.dk> wrote in

> Ja, mii-tool er en del af net-tools.

Så siger jeg tak for hjælpen, alle sammen,

Heine Laursen

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-02 15:47

Den 25 Aug 2002 14:24:14 GMT skrev Heine Laursen:
> [...]
>10 og 100 mbs, og min RH 7,3 har det med at skrifte til 100 mbs vilket så
>gør at forbindelsen til internettet ryger!

Det skulle switchen da gerne kunne styre. Der er ikke noget problem med
at køre både 10 og 100mbit på samme switch, så det må være noget andet
der er galt.

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : Heine Laursen

Dato : 25-08-02 16:01

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) wrote in news:akaql8$eoc$1@sunsite.dk:

> Det skulle switchen da gerne kunne styre. Der er ikke noget problem
> med at køre både 10 og 100mbit på samme switch, så det må være noget
> andet der er galt.

Du mener alsår at switchen skulde kunde over sætter 100mbs til 10 mbs og
omvendt?

Heine Laursen

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 25-08-02 16:07

> Du mener alsår at switchen skulde kunde over sætter 100mbs til 10 mbs og
> omvendt?

Det er en af de ting en switch er beregnet til, sammenkobling af netværks
segmenter med forskellig hastighed.

Hygge
Søren

Fra : Heine Laursen

Dato : 25-08-02 16:45

"Søren Steinmetz" <steine@reopos.dk> wrote in

> Det er en af de ting en switch er beregnet til, sammenkobling af netværks
> segmenter med forskellig hastighed.

Okay, det viste jeg ikke.

Heine Laursen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-08-02 16:20

On 25 Aug 2002 15:00:41 GMT, Heine Laursen wrote:

> Du mener alsår at switchen skulde kunde over sætter 100mbs til 10 mbs og
> omvendt?

Ja, sådan virker en switch - det kan være du har en dual speed hub
istedet - der er set eksempler på sådanne, hvor 10 og 100 Mbps er
adskildte broadcast domæner.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Heine Laursen

Dato : 25-08-02 16:44

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote in

> Ja, sådan virker en switch - det kan være du har en dual speed hub
> istedet - der er set eksempler på sådanne, hvor 10 og 100 Mbps er
> adskildte broadcast domæner.

Der står switch overalt på den, så jeg gætter på det er en switch

Heine Laursen