Hjælp til netwærk!
Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 25-08-02 14:03

hej!
Jeg har et netwærk med 9 pc'er og det fungere også fint nok, jeg har 4
forskellige hub...Men nu har jeg fået et problem! Jeg har i et rum 2
computere, og de to computere deler en hub, og det har også fungeret fint,
men nu er der kun en pc af de to pc'er der står i det rum, der kan være på
netwærket, men de to kabler der går ind i min hub, fra mine computere hvis
jeg bytter de to om, så kan den anden pc være på nerttet, og ikke den
anden...Hvorfor kan jeg ikke få dem begge på nettet, det er kommet efter at
en hub jeg havde gik i stykker, og det har jeg nok fumlet med nogle
kabler..Nogen der ved hvad jeg skal gøre???
/Mick

e-mail: superaab@sport.dk
ICQ: 147997112

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-08-02 16:09

Mick Lyngø Larsen" <superaab@sport.dk> wrote in message

> [...]
> en hub jeg havde gik i stykker, og det har jeg nok fumlet med nogle
> kabler..Nogen der ved hvad jeg skal gøre???

Har du overvejet om det er kablet der er defekt? Eller måske at du har fået
sat et krydset kabel til maskinen? Det kabel der ikke virker, prøv Uplink
portet på hub´en. Eller find et andet kabel og prøv. Tjek altid om LINK
lampen lyser på hub/switchen

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 26-08-02 15:17

Hvad er det kyrdsetkabel?? Jamen på min hub der lyser den oranger (Den skal
helst lyse grøn) men den lyser Oranger hvor er der står Speed er det noget
med det?? Og kblet virker fint nok!!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-02 09:48

"Mick Lyngø Larsen" <superaab@sport.dk> crashed Echelon writing

> Hvad er det kyrdsetkabel?? Jamen på min hub der lyser den oranger (Den
> skal helst lyse grøn) men den lyser Oranger hvor er der står Speed er
> det noget med det?? Og kblet virker fint nok!!

Et krydset kabel er et kabel hvor lederne er krydset.

Et krydset kabel = crosscable = krydskabel (andre synonymer?) bruges til at
forbinde 2 maskiner uden HUB/Switch imellem eller forbinde en hub/router
sammen med en anden hub/router.

Maskiner der tilsluttes hub/switch skal anvende straight kabler. De kan
godt anvende krydskabel, men så skal der på HUBen/Switchen være en port som
også kan krydses. Altså lave en dobbeltkrydsning som giver samme funktion
som straight kabel.

--
Bjarke Andersen