Skift fra AMD T-bird til P4 northwood?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-08-02 21:48

Jeg har planer om at skifte og vil inden da lige finde ud af om mit
nuværende kabinet/PSU kan bruges.

Jeg har et Aopen HQ45, hvor jeg har skiftet PSU til en 300w NC PSU -
PAPST model 2050rpm, som er købt hos webconsult.

Jeg købte min for ca. 12-13 måneder siden og der stod ikke noget om P4
dengang (af gode grunde). Men det gør der så nu.

Er der nogen der ved om dette er pga. af oplysningerne nu er opdateret,
eller om det er en ny PSU, som har fået samme navn, idet de bruger
samme blæser?

Jeg har sendt en mail til webconsult, men de har ikke svaret endnu, og
så tænkte jeg at der da nok var nogen herinde der vidste lidt om det.

På forhånd tak
Flemming

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 24-08-02 23:26

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har et Aopen HQ45, hvor jeg har skiftet PSU til en 300w NC PSU -
> PAPST model 2050rpm, som er købt hos webconsult.

Kan du ikke se om der er sådan et specielt P4 kabel fra strømforsyningen.
Det mener jeg der er på sådanne strømforsyninger.

/Jean

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-08-02 00:07

[posted and mailed]

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@studi.dk> wrote in

> Kan du ikke se om der er sådan et specielt P4 kabel fra
> strømforsyningen. Det mener jeg der er på sådanne
> strømforsyninger.

Hvordan ser dette kabel/stik ud?

Kræves dette stik, mener helt bestemt at en kammerat med et Asus P4S333
anvender de almindelige ATX strømstik på bundkortet uden at anvende
specielle kabler / stik?

Flemming

Fra : DWM

Dato : 25-08-02 03:34

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ser dette kabel/stik ud?

http://www.enermax.com.tw/products/switch-main.htm
Det ude til venstre

> Kræves dette stik, mener helt bestemt at en kammerat med et Asus P4S333
> anvender de almindelige ATX strømstik på bundkortet uden at anvende
> specielle kabler / stik?

Med visse bundkort skal man ikke bruge det stik. Der skal man tilgengæld
bruge et af dem som normalt bliver brugt til harddiske/cdromdrev.

/Kenneth Iversen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-08-02 10:57

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in

> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
> meddelelse news:Xns9275B73529B1joenssoncsaucdk@130.225.247.90...
>
> http://www.enermax.com.tw/products/switch-main.htm
> Det ude til venstre

Wee - sådan et har jeg jo - så var der lige 700 sparet

> Med visse bundkort skal man ikke bruge det stik. Der skal man
> tilgengæld bruge et af dem som normalt bliver brugt til
> harddiske/cdromdrev.

Ja ok - det er vist rigtigt at han bruger et af de store stik i den.

Tak for hjælpen
Flemming

Fra : M.N.

Dato : 25-08-02 07:50

> [...]
>
> Kræves dette stik, mener helt bestemt at en kammerat med et Asus P4S333
> anvender de almindelige ATX strømstik på bundkortet uden at anvende

Det er rigtigt. Har selv haft et P4S333 med en 235 W NC PSU uden P4 stik og
nu har jeg P4S533.

Mogens

Fra : 0nkel

Dato : 25-08-02 13:21

> [...]
> Jeg har planer om at skifte og vil inden da lige finde ud af om mit

Er du klar over at Intel igen igen er ved at ændre specifikationerne
for deres bundkort så der er ingen opgraderingsmuligheder for os
nuværende p4 ejere i fremtiden uden man skal skifte mobo.

argh

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-08-02 21:25

0nkel@ofir.dk (0nkel) wrote in

> Er du klar over at Intel igen igen er ved at ændre
> specifikationerne for deres bundkort så der er ingen
> opgraderingsmuligheder for os nuværende p4 ejere i fremtiden uden
> man skal skifte mobo.

Det tager jeg nu ikke så tungt. Mit nuværende AMD sys har nu heller
ikke de store opgraderingsmuligheder.
Bare det kører ordentligt nu, så finder jeg nok på noget når den tid
kommer hvor systemet er for langsomt.

Flemming