Nye FT Holbæk amt
Fra : Brian Petersen

Dato : 24-08-02 18:07

brian56@telia.com
http://www.fly.to/brian56 (Slægtforskning, Folketællinger, Elvis Presley)
http://w1.454.telia.com/~u45414926/index.htm (Holbæk Amt)

Ja, så er vi igang igen efter en herlig sommerferie. Har ikke fået en dråbe
regn i de sidste fire uger og tempen holder sig stadig over 25 hver dag.

Denne gang er der to nye FT fra Merløse herred og så er jeg selv gået igang
med 1771 tællingerne fra hele amtet. De første 6 fra Ars herred er indlagt.

God jagt
Brian

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 24-08-02 20:22

"Brian Petersen" <brian56@telia.com> skrev i melding
> [...]
igang
> med 1771 tællingerne fra hele amtet. De første 6 fra Ars herred er

Ser at dere danske skriver om tellinger i 1771, 1787 osv. Det jeg syns er
rart er at det tydeligvis ikke har vært tellinger i Norge på de samme årene,
siden Norge tross alt var i union med Danmark til 1814.

Anne Lise Hovdal

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 25-08-02 08:48

On Sat, 24 Aug 2002 19:22:27 GMT, "Anne Lise Hovdal" <anlih@online.no>
wrote:

>Ser at dere danske skriver om tellinger i 1771, 1787 osv. Det jeg syns er
>rart er at det tydeligvis ikke har vært tellinger i Norge på de samme årene,
>siden Norge tross alt var i union med Danmark til 1814.

Tællingen 1771 blev kun gennemført Roskilde stift, d.v.s. Sjælland,
Møn og Bornholm.

FT-1787 blev kun gennemført i kongeriget Danmark. Altså ikke i Norge,
Slesvig-Holsten, Færøerne o.s.v.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 25-08-02 11:41

"Lars Jørgen Helbo" <lars@helbo.org> skrev i melding

> Tællingen 1771 blev kun gennemført Roskilde stift, d.v.s. Sjælland,
> Møn og Bornholm.

Ja vel.

> FT-1787 blev kun gennemført i kongeriget Danmark. Altså ikke i Norge,
> Slesvig-Holsten, Færøerne o.s.v.

Jeg fant etterhvert ut at mine spørsmål passet bedre på en norsk nyhets-
gruppe, og fikk det samme svaret der når det gjaldt FT-1787. Det finnes
imidlertid FT-1787 for Lister og Mandal i Norge.

Anne Lise Hovdal

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-08-02 12:39

.. De første 6 fra Ars herred er indlagt.

Er de det? - Jeg håber da ikke det er noget alvorligt? )

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Bente Poulsen

Dato : 25-08-02 23:08

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> . De første 6 fra Ars herred er indlagt.
>

> Er de det? - Jeg håber da ikke det er noget alvorligt? )
>
> Venligst
> Poul F. Andersen
>
> Hejsa
Skønt med lidt humor her på siden
Jeg håber da heller ikke det er alvorligt :- ))
Bente Poulsen

Fra : Brian Petersen

Dato : 26-08-02 20:50

brian56@telia.com

"Bente Poulsen" <stenbuk@paradis.dk> skrev i meddelandet

> "Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Skønt med lidt humor her på siden
> Jeg håber da heller ikke det er alvorligt :- ))
> Bente Poulsen

Glad for, at jeg også kan byde på lidt humor. Det er ikke altid så let at
huske hvad det hedder på dansk, når man har boet i Sverige i 18 år.
hilsen Brian