Søerne i København
Fra : Jens Bruun

Dato : 24-08-02 15:22

Hørte i TV2/Lorry i går, at de fleste gedder, der var udsat tidligere i år i
de københavnske søer (Skt. Jørgens-, Peblinge- og Sortedam Sø), nu er døde.
Forklaringen skulle bl.a. være, at "Gedderne var af dårlig kvalitet". Nå,
siger jeg bare. Fino forklaring!

Er jeg den eneste der husker, at man umiddelbart _efter_ udsætning af flere
hundrede tusinde gedder (yngel) påbegyndte opfiskning af "skidtfisk" (dvs.
fredfisk)? Jeg kan i hvertfald huske, at jeg undrede mig meget over
rækkefølgen. Kanske, at man har opfisket de fleste netop udsatte gedder ved
samme lejlighed?

Øv, de københavnske søer fortjener en bedre skæbne.

--
-Jens B.

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 24-08-02 16:05