GN Store Nord? Et godt køb??
Fra : Jesper Sperling

Dato : 19-02-01 18:20

Hejsa

Hvad mener I om GN Store Nord. Jeg har kigget lidt på de forskellige
analytikeres target. Jeg blev kun mere forvirret. Anbefalinger gik lige fra
"stærkt køb" til "hold/sælg".

Hvad mener I om GN? (slutkurs i dag d. 19/2: 122.50).

(jeg ved godt at der er lidt debat i en tråd pr. 17/2. Men vil gerne høre et
par opdaterede meninger).

Mvh

Jesper Sperling

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 19-02-01 18:46

Du skal være MEGET forsigtig, bare et velment råd. Det er en
højrisikovirksomhed - og som du selv har erfaret er meningerne delte. Jeg
vil ikke sige om du skal købe eller ej, men hvis du gør, så sørg for at
handle ud fra en strategi.
Ved brud under 120 udløses et teknisk salgsignal.
***
Hvis du ønsker at købe den, så afvent "test" af støtte i 120 - det betyder
med andre ord, at du skal vente med at købe til du føler dig sikker på at
aktien ikke vil falde under 120.

mvh
Anders

Jesper Sperling <sfs@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:96rkcu$p10$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 19-02-01 19:29

Hvad mener du med "Ved brud under 120 udløses et teknisk salgsignal"
??

Mvh. Brian

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 20-02-01 02:52

Forklaring:
Netop området omkring kurs 120 er et markant støtteområde, som du kan finde
ved at lave en analyse af chartet - hver gang den hidtil er nået til kurs
120 har det bevirket i at der er kommet købere på banen der var tilfredse
med prisen og sendte aktien opad.

*Hvis disse købere bliver væk, eller der er kommet flere sælgere siden
sidst, så bliver resultatet at aktien dykker under kurs 120 - det er et
faresignal! *

mvh
Anders

PS.: Teknisk analyse er undersøgelse af udviklingen i udbud og efterspørgsel
i markedet.

Fra : Anders Mork

Dato : 20-02-01 09:20

Med mindre GN lige pludselig afsloeres at have fusket med regnskaberne og
tabt et par milliarder her og der kan jeg ikke forestille mig at vi kan
komme meget under 120. Paa den anden side ville det jo vaere rart, hvis man
kan koebe GN endnu billigere.

> PS.: Teknisk analyse er undersøgelse af udviklingen i udbud og
efterspørgsel
> i markedet.

Teknisk analyse er i bund og grund noget uvidenskabeligt subjektivt fusk ;->

../Anders

Fra : Trix

Dato : 25-02-01 00:19

"Anders Mork" <anders_mork@iname.com> wrote in message
> [...]
> tabt et par milliarder her og der kan jeg ikke forestille mig at vi kan
> komme meget under 120. Paa den anden side ville det jo vaere rart, hvis

Hvad ER billigt? For bare et 18 mdr siden kostede den under det halve af
hvad den koster idag. Dengang mente man ikke den var for billig. Lige præcis
med teknikken omkring de 120... GN har godt nok lukket under 120 for denne
gang, men den har ikke definitivt brudt 120 niveauet. Der skal endnu en
lukning under 120 med stor omsætning før jeg vil forlade skuden - for så er
chancerne for at man kan samle den op under 100 rimelig stor. Måske helt
nede ved 55-60 stykker. Der vil i første omgang vore god støtte lige omkring
97 stykker. Men indrømmet - det ser sgu ikke for godt ud. Normalt tillægger
jeg ugeluk stor betydning...
Specielt den SHS top formation den har dannet siden feb'2000. Konfirmeres
denne, så er taget 56 (!). Omvendt - brydes der tilbage op over 120, så er
det normalt et yderst bullish tegn og tagets er 160 -> 190 -> 230 -> 250.
Men igen - forsætter US med at falde, så er chancen altså størst for GN skal
længere ned.

> efterspørgsel
>
> Teknisk analyse er i bund og grund noget uvidenskabeligt subjektivt fusk
;->

Ja, den er god med dig

Fra : Trix

Dato : 24-07-01 11:18

Hmmm...
Er det snart ved at være tid til at se på GN igen? Target for SHS-toppen
tilbage i år 2000 er ved at være nået.
Som det ser ud lige nu, så er den absolutte bund lige omkring 54-55 stykker,
som jeg også tror GN skal ned og teste mindst et par gange. Der er en mindre
støtte i 60. GN vil den sansynligvis ligge og danne base resten af året i
54-60 området. Hvis der kommer et sommer-rally, så har GN potentiale til max
75-80 før det går nedad igen.

Branchen som helhed har det svært. Investeringerne i IT infrastruktur af
kraftigt aftagende og ser ikke ud til at have bundet ud endnu. MEN - lige
netop GN Nettest bør ikke være super hårdt ramt af denne nedtur, da de
fortrinsvis lever af at sælge udstyr til tele operatører. Netop tele
operatørerne har travlt med at udbygge backbones så de bedre kan følge med
den enorme efterspørgsel på båndbredde. Flere og flere almindelige brugere
får bredbånds forbindelser og det sætter langt større krav til backbones og
især transatlantiske forbindelser. Men istedet for at lægge flere fibre ned
i jorden, forsøger man at udnytte de eksisterende bedre end hidtil - og det
er HER Nettest er stærke.

Tør man? Ja, jeg tør nok ikke før GN har vist at den kan holde sig over 54
og jeg ville muligvis også vente til den har brudt sin nedtrend på hele -80%
pa. Det tror jeg som sagt ikke sker før ultimo 2001 eller engang i 2002.

Fra : Frithiof A. Jensen

Dato : 29-08-01 21:16

"Trix" <eitrix@n0spam.mail.com> skrev i en meddelelse

> kraftigt aftagende og ser ikke ud til at have bundet ud endnu. MEN - lige
> netop GN Nettest bør ikke være super hårdt ramt af denne nedtur, da de
> fortrinsvis lever af at sælge udstyr til tele operatører

Hvorfor bliver folk ved med at tro på at der kommer et eller andet magisk ud
af Nettest?

Ericsson, BT, DT, Alcatel og Nokia kan selv teste deres udstyr og resten
tæller ligesom ikke på "richter-skalaen" - desuden er nettest begyndt at
"cold-call"e rundt til folk. Et dårligt tegn.

GN lugter langt væk af brændt porsche....

Fra : Trix

Dato : 29-08-01 22:35

"Frithiof A. Jensen" <ida1510@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> "cold-call"e rundt til folk. Et dårligt tegn.
>
> GN lugter langt væk af brændt porsche....

Ja, det vil jeg give dig ret i. Teknikken taler da også sit klare sprog. GN
er p.t. en uinteressant aktie.
Nu det der med "selv teste" er ikke helt rigtigt. Nettest tester da ikke
noget for nogen - men de udvikler komponenter og udstyr til test af
kommunikations udstyr, for derefter at sælge dette til ovenstående. Desuden
laver mig bekendt ingen af de nævnte Telco virksomheder desideret måleudstyr
til fiber eller højfrekvent wireless.
Regnskabet viser da også det er Netcom der må bære størstedelen af skylden
for nedjusteringen, ikke Nettest og ikke ReSound. Hverken Netcom eller
ReSound interesserer mig og jeg vil ikke investere i en virksomhed hvor 2/3
af virksomheden er en unødvendig risiko.
Under alle omstændigheder er jeg kun at finde i obligationsmarkedet de næste
mange måneder, måske endda år. Til forskel for aktiemarkedet, så kan man
rent faktisk tjene penge på obligationsmarkedet. Medmindre man har
muligheden for at handle optioner eller shorte.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 04-09-01 09:45

> Desuden
> laver mig bekendt ingen af de nævnte Telco virksomheder desideret
måleudstyr
> til fiber eller højfrekvent wireless.

Nej, de køber det - Hewlett Packard er Kongen inden for vildt dyrt og
advanceret måleudstyr, stærkt fulgt af Tectronics og LeCroy. Ingeniører er
konservative mennesker og der skal ekstremt meget til at få nogen til at
købe et nyt mærke måleudstyr - prisen er som regel ligegyldig!

Fra : kim_strunge

Dato : 27-02-01 17:57

Anders Mork skrev i meddelelsen ...
> [...]
;->

>./Anders
>
>Så er det en skam at jeg må meddele dig at du ikke har forstået begrebet
"Teknisk Analyse". Læs en bog eller to. Det kunne være det hjalp!

Mikael

Fra : Jonas Anderson

Dato : 28-02-01 02:24

On Tue, 27 Feb 2001, kim_strunge wrote:

> ;->

> "Teknisk Analyse". Læs en bog eller to. Det kunne være det hjalp!

efter at have kigget lidt på et gann hjul syntes jeg da også det lignede
numerologi tilmærmelsesvis

> Mikael

-Jonas

Fra : Bafomet

Dato : 24-02-01 10:44

"Jesper Sperling" <sfs@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad mener I om GN Store Nord. Jeg har kigget lidt på de forskellige
> analytikeres target. Jeg blev kun mere forvirret. Anbefalinger gik lige

Siden springer fra 235 før x4 splittet har den været helt uforudsigelig og
nærmest contradictrarian. Så jeg tør ikke spå om dens nærmeste fremtid.

Når 'analytikere' eller seere eller gættere, som de burde hedde, forvirrer
dig, kan det være fordi de har forskellige tidshorisonter eller scenarier.

Find en 'seer' som har haft held med sine forudsigelser, og hvis gæt har
passet med dine, så kan du fremover bruge hans eller hendes. Investering
tager timer, så du må påregne meget arbejde.