OT: Crucial Rocks!
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-08-02 14:48

Synes lige I skulle høre min lille succeshistorie!

I November købte jeg 4 X 256 Mb Reg ECC DDR PC2100 Ram hos Crucial/uk til
den skønne pris af 1606 kr incl engelsk mosm og forsendelse.
Men her i sommervarmen skete det så!
En af stængerne gik kold.

Jeg kontaktede Crucial/uk via deres hjemmeside og sendte deres RMA-afdeling
en request for et RMA-autorisationsnr.
Dagen efter havde jeg nummeret via mail.
Fik så først sendt pakken 4 dage senere på grund det lokale posthus' meget
indskrænkede åbningstider.
Portoen var 24 kr
Det var i lørdags.
Onsdag fik jeg mail fra Crucial/uk, at de havde modtaget og registreret min
RMA
Torsdag fik jeg igen mail fra Crucial/uk med besked om, at de havde sendt en
replacement afsted og tilhørende track & trace nr med UPS.
Fredag eftermiddag stod jeg så med min nye ramstang i hånden.

No foss, just service.
Det firma kan bare anbefales.
De er meget seriøse. Ikke noget der, der tager både 3-4 og 5 uger.
Jeg ved, hvor jeg handler ram næste gang

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-08-02 21:52

"Jesper Nielsen" <jni@stoptdcadsl.dk> wrote in

> No foss, just service.
> Det firma kan bare anbefales.
> De er meget seriøse. Ikke noget der, der tager både 3-4 og 5 uger.
> Jeg ved, hvor jeg handler ram næste gang

Det er vel lidt ligesom Plextor, når man tager ca. det dobbelte af
tilsvarende produkter hos konkurrenterne, så kan man også tillade sig
at give meget bedre service end konkurrenterne.

Men ja, jeg har også overvejet Crucial, men det er sku for dyrt, så jeg
prøver lige Samsung PC2700 i stedet, det er da til at betale sig fra ;-
)

Mvh
Flemming

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-08-02 22:20

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men ja, jeg har også overvejet Crucial, men det er sku for dyrt, så jeg
> prøver lige Samsung PC2700 i stedet, det er da til at betale sig fra ;-

Jamen, Crucial/uk er da ikke dyrere end alm. ram i Danmark.
De er købtr over nettet via www.crucial.com/uk
Det er ikke væsentligt dyrere end ganske alm. ram i danske netbutikker.
Crucialram i Danmark er på den anden vanvittigt dyre.

Og servicen på den engelske site er bare i top.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-08-02 12:15

> [...]
> netbutikker. Crucialram i Danmark er på den anden vanvittigt dyre.
>
> Og servicen på den engelske site er bare i top.

Ahh - ok det havde jeg ikke lige overvejet. Jeg så bare prisen på
edbpriser og tænkte damn det var dyrt!

Hvad med moms og told da du handlede der?
Var det den engelske eller den danske moms du betalte og kom der told
på, og i så fald hvor meget?

Flemming

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-08-02 16:00

> [...]
>
> Hvad med moms og told da du handlede der?
> Var det den engelske eller den danske moms du betalte og kom der told

Det er engelsk VAT (MOMS) man betaler og det er 17%.
Ingen told da det ligger i England og dermed indenfor EU.
Det eneste, der kræves, er, at du har et gyldigt internationalt
betalingskort (Visa/dankort)

Jeg var specielt heldig med min bestilling, der faldt, da ram var i
særklasse billigt.
Prisen for 4 stk 256 Mb reg. ECC DDR PC2100 ram incl Engelsk moms og
forsendelse var 1606 kroner

Servicen er absolut glimrende på siten.
De har en kursomregner og man ved præcis, hvad varen koster, når man
bestiller.

Mine Reg. ECC ram var fire dage om at nå hjem til mig, mens andre, der har
bestilt SD-ram og Alm. DDR.ram har fået dem dagen efter eller dagen efter
igen. Leveret med UPS.

Og deres RMA fortjener al den ros, deres små skuldre kan bære

Men såvidt jeg ved, er det Samsung kredsløb, der sidder på deres PC2700 ram.

Men husk at bestille ved www.crucial.com/uk

uk'et er vigtigt, da du ellers handler med US-sitet og så kommer der bare
told på!!!

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-08-02 22:31

[posted and mailed]

> [...]
> PC2700 ram.
>
> Men husk at bestille ved www.crucial.com/uk
>
> uk'et er vigtigt, da du ellers handler med US-sitet og så kommer

Jeps og portoen er lige pludselig 15$ og ikke 5£ - jeg var lige ved at
komme til det
Du skal have mange tak for hjælpen.
Mvh
Flemming