TDC Netexpress og Cisco 677?
Fra : sls

Dato : 24-08-02 14:37

Hej NG!!

Sidder her med et par problemer og en masse spørgemål!!!

Jeg har købt en Cisco 677, og ham jeg købte den af mente at passwordet var
1234, men det er det ikke, hvordan kan jeg finde ud af passwordet, eller
nulstille routeren?

Kan Cisco 677 køre med TDC netexpress, og hvordan konfigureres denne til
dette?

Hvor kan jeg finde den nyeste Cbos til Cisco 677, og hvordan uploades den??
(Har været overalt på www.cisco.com)

Er det evt. en der kører med en Cisco 677 og TDC netexpress, som kunne maile
mig en udskrift af opsætningen?

Mvh Sid

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-08-02 16:28

http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_6xx.html

> Kan Cisco 677 køre med TDC netexpress,

Nej.

> og hvordan konfigureres denne til dette?

Ikke.

> Hvor kan jeg finde den nyeste Cbos til Cisco 677, og hvordan uploades den??

Software til routeren får man der, hvor man har købt boxen. Hvis
man har købt den af en Cisco-forhandler, kan man bede ham om at
sende en noget nyere. Hvis man har købt den af en Cisco-partner,
kan man få lov til at selv at downloade software. Hvis man har
købt den privat? Tja, så ved jeg ikke, hvad man gør.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : sls

Dato : 24-08-02 17:12

> Nej.

Hmm, jeg ringede til TDC kundeservice, de sagde at den godt kunne, den
skulle bare kunne køre ethernet, men at de ikke ydede support på den.

Mvh Sid

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-08-02 17:21

On Sat, 24 Aug 2002 18:11:44 +0200, "sls" <slsFJERN@sol.dk>
wrote:

> Hmm, jeg ringede til TDC kundeservice, de sagde at den godt kunne,

De har ikke vidst, hvad de snakkede om.

> den skulle bare kunne køre ethernet,

Ja, den skal have to ethernet. En 677'er har kun ét (plus en
ADSL).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Mann

Dato : 24-08-02 21:12

sls wrote:

> Hmm, jeg ringede til TDC kundeservice, de sagde at den godt kunne, den
> skulle bare kunne køre ethernet, men at de ikke ydede support på den.

Det er korrekt at 677's ADSL ikke er kompatibel med TDC's, men alt
afhængig af softwaren i den, kan det være den kan route al din trafik på
det samme interface.

Jeg læste en post for noget tid siden, om en der havde en router til sin
TDC bredbånd, og kun havde tilsluttet én ethernet port, men sat to
virtuelle interfaces op på den port. Ét virtuelt interface til WAN og ét
til LAN.

Altså:

ADSL MODEM ----- SWITCH ------ ROUTER

|- PC 1
|_ PC 2
         osv...

Jeg har ingen on-hands experience med 677, men med Cisco's rigtige IOS
kan man vidst godt lave ovenstående setup, men det kan jo komme an på en
prøve ;)

Mvh
Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-08-02 22:38

On Sat, 24 Aug 2002 22:12:02 +0200, Martin Mann
<news@poundbang.dk> wrote:

> Det er korrekt at 677's ADSL ikke er kompatibel med TDC's, men alt
> afhængig af softwaren i den, kan det være den kan route al din trafik på
> det samme interface.

Det er faktisk ikke så mange routere endda, der kan lave NAT ind
og ud af samme interface, altså tage en pakke ind på ét interface
og lave NAT ud af det samme interface.

> Jeg har ingen on-hands experience med 677, men med Cisco's rigtige IOS
> kan man vidst godt lave ovenstående setup, men det kan jo komme an på en
> prøve ;)

Man kan godt lave et one-armed setup med klassiske IOS-routere,
men det er ikke trivielt. (Det involverer et loopback-interface
og lidt route-maps).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/