Klædebo kvarteret
Fra : Bente Poulsen

Dato : 24-08-02 14:03

Hej NG
Kan nogen hjælpe/oplyse mig om hvor i Købehavn denne adresse er, og om der
eventuelt findes gamle fotos fra kvarteret,

København, København (Staden), Klædebo Kvarter, , , Fiolstræde 256, 1,
FT-1787

på forhånd tak
Bente Poulsen

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 24-08-02 16:29

Prøv f.eks

http://home6.inet.tele.dk/flemclar/Kvarterer.html

Kort:
www.krak.dk

Billedarkivet:

http://www.kbhbymuseum.dk/bymus/billedarkiv.html

eller måske

Det Nationale Fotomuseum

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

Fra : Bente Aaris

Dato : 24-08-02 18:41

Bykort: http://www.kb.dk/yd/tj-sted/kbf/bykort/

> København, København (Staden), Klædebo Kvarter, , , Fiolstræde 256, 1,
> FT-1787

Du kan også søge i den nationale billedbasen REX Kgl. Bibl.:

http://rex.kb.dk/ALEPH/HD1JIRH8ABB6T86M6BHAS5GL1YAQXIG53CH7QFUSGGY8G6ANY
A-00545/file/start-0

form. brændte det under englændernes bombardementet 1807.

I oversigten Københavns Kommune: Fredede Bygninger,
kan man se læse at de fleste fredede ejendomme i Fiolstræde er
opført efter 1807, der er kun nr.16 matr.nr. 196 (istandsat og forhøjet
med
en etg. 1807) opf.1728 og nr. 18 hjørnet af Krystalgade matr.nr.195
fra 1739, der ser ud til at have overlevet og er bevaret.

Bente Aaris

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 27-08-02 21:27

Fiolstræde 256 var ejendommen på hjørnet af Fiolstræde og Krystalgade, der
hvor idag den nordlige ende af Universitetsbilioteket ligger. Nr. 256 må altså
være revet ned senest i sidste halvdel af 1850'erne og der findes næppe
billeder af ejendommen.

m.v.h. Peter Kristiansen

Fra : JOHN SKJOLD PEDERSEN

Dato : 09-10-02 21:07

Bente Poulsen <stenbuk@paradis.dk> skrev:
> [...]
>Kan nogen hjælpe/oplyse mig om hvor
>i Købehavn denne adresse er, og om der
>eventuelt findes gamle fotos fra kvarteret,

se bogen historiske huse i det gamle kbh. udgivet af nationalmus.