Støvsugning og Kortslutning ?
Fra : Jes Conradsen

Dato : 24-08-02 13:38

Hej NG

En af mine venners computer kan ikke starte op efter at han havde støvsuget
den, siger bare biiip.......biiiiip.......biiiiip,

Måske er den kortsluttet, men hvad kan man gøre for at finde ud hvad der er
galt ?

Jeg vil gerne have hjælp til en metode til at finde ud af hvilken del der
eventuelt er kortsluttet.

Hans system er med et VIA chipsæt på bundkortet (kan ikke se mærket), en
PIII 500 MHz Slot-In og 64 Mb pc-100 RAM.

Jeg har prøvet enkeltvis at tage lydkort, grafikkort, netkort ud af comp for
at se om det kunne hjælpe, men uden bedring.

Jes Conradsen

Jes Conradsen
ICQ#: 121126085
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/121126085

Fra : Thomas hansen

Dato : 24-08-02 13:49

"Jes Conradsen" <conradsan@hotmail.com> wrote in message
> [...]
for
> at se om det kunne hjælpe, men uden bedring.

Hej
Tjek med manuelen om der er nogle jumper som mangler på boardet. Måske har
han suget en jumper af under rengøringen.Hvis det ikke er tilfældet så prøv
at tjeke
http://www.computerhope.com/beep.htm
Her er en beskriveles af de forskellige biip signaler. Måske kan det hjælpe
jer på vej imod hvilken del der ikke virker.

/Thomas

Fra : Jes Conradsen

Dato : 24-08-02 14:02

Tusind tak for det hurtige svar svaret !!!

Tror ikke der mangler nogen jumper...

Måske ender det med en opgradering af de ædle dele, men er der nogen der har
hørt om at en støvsuger kan afgive elektricitet til computerdelene (det
sagde en ansat fra MultiMediaWorld (Støvsugerens "sugerør" er af plastik)) ?
Er der nogen der kan svare på hvilke dele der kan være kortsluttede ? (jeg
vil gætte på bd.kort, CPU, måske RAM, men hvad med HD og Strømforsyningen
f.eks ?)

På Forhånd Tak
Jes Conradsen

Fra : Michael sørensen

Dato : 24-08-02 14:50

"Jes Conradsen" <conradsan@hotmail.com> ytrede bl.a. i

> [...]
> der kan være kortsluttede ? (jeg vil gætte på bd.kort, CPU, måske RAM,
> men hvad med HD og Strømforsyningen f.eks ?)

Ja, et støvsugermundstykke kan meget nemt blive elektrisk,
(statisk), så det er nok noget af det værste man kan putte ind
i en computer...

Og da der er mange ting derinde der ikke tåler statisk ret godt´,
kan det være svært at gætte, men RAM modulerne ville da være et
godt sted at starte....

--
med venlig hilsen - best regards

Michael Sørensen
www.m-k-s.dk - mks@huleboer.dk
ICQ#: 41174628 - Homo Sapiens v. 2.00

Fra : Martin L

Dato : 25-08-02 09:53

Prøv noget så simpelt at pille alle indstiks kortene ud en efter en og
kontrollere alle kabler
jeg var ude for noget af det samme og det var skærmkortet der hade mistet
forbindelsen på et af stik benet
mvh Martin