Placering af blæsere???
Fra : SKirk

Dato : 24-08-02 11:55

Hej

Jeg har et Chieftk Dragon DA-01SLD der er en blæser i siden og så har jeg en
ekstra 80mm, men hvor er det bedst at placere den over strømforsyningen, bag
i eller nederst forean. Samt skal den blæse koldt luft ind eller tage det
varme luft ud eller gør strømforsýningen det ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-02 12:12

"SKirk" <aeg@ag.com> wrote in message

> [...]
> i eller nederst forean. Samt skal den blæse koldt luft ind eller tage det
> varme luft ud eller gør strømforsýningen det ?

Det gælder om at lave en god gennemstrømning af luft....

Hvis der ikke allerede er en blæser i fronten. Ville jeg selv plasere den
der...

Men Hellere have for mange blæsere... og så køre dem ved 7V så de ikke
larmer... Hvis du fx har fyldt harddisk holderne ud.. Skal du ivertfald have
en blæser for hver harddisk holder.. For at nedkøle harddiskene...

Ja strømforsygningen blæser UD.. Derfor er første priotet i fronten
Derefter, ville jeg nok plasere en, nedenunder strømforsygningen..

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-08-02 15:56

> [...]
>
> Ja strømforsygningen blæser UD.. Derfor er første priotet i fronten
> Derefter, ville jeg nok plasere en, nedenunder strømforsygningen..

Enig; Start med en ekstra indsugningsventillator i fronten
- gerne på 7 Volt.
Kabinetter er ofte forberedt for en ventillator i fronten, så det er let!

Meen en indsugningsduct og en ekstra højt placeret udsuger
er absolut også en god idé

Se hvordan jeg har monteret ventillatorer i mit kabinet på
http://hjem.get2net.dk/villy/cool

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Claus

Dato : 24-08-02 12:38

de kabinetter jeg har haft har altid været varmest foroven (doh!). Smid den
derfor til at suge luft UD bagest, så højt i kabinettet som muligt.

Fjern 'slettez' fra min emailadresse for at maile mig.

Fra : Thomas hansen

Dato : 24-08-02 13:22

"Claus" <claus@slettezkjerkegaard.dk> wrote in message
> de kabinetter jeg har haft har altid været varmest foroven (doh!). Smid
den
> derfor til at suge luft UD bagest, så højt i kabinettet som muligt.

Enig. Den kolde luft skal nok komme ind igennem front og andre revner.

/Thomas

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 24-08-02 16:04

> [...]
> i eller nederst forean. Samt skal den blæse koldt luft ind eller tage det
> varme luft ud eller gør strømforsýningen det ?

Prøv at tage et kig på disse 2 artikler:
http://www.tweakers.com.au/articles/cooling/casecooling_part1/page1.asp
http://www.tweakers.com.au/articles/cooling/casecooling_part2/page1.asp

Især s. 3 og 4 i den første artikel er gode, da de netop handler om
placering af blæserne.

Mvh. Lars

Fra : SKirk

Dato : 24-08-02 16:19

Ok men hvor er det man bestemmer hvor meget en blæser skal have af volt i
bios eller måske en jumper på bundkortet ?

"Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en
meddelelse news:3d67a05c$0$53665$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 24-08-02 16:36

> Ok men hvor er det man bestemmer hvor meget en blæser skal have af volt i
> bios eller måske en jumper på bundkortet ?

Kablerne fra din strømforsyning har 4 ledere. Det er stel, 12V, 5V og en 3.
spænding som jeg ikke kan huske hvad er. For at give din blæser 7V er det
12V og 5V som skal tilsluttes din blæser, i stedet for 12V og stel.

Jeg ved ikke præcist hvilke ledere der er hvad på kablet fra din
strømforsyning, da jeg ikke selv har eksperimenteret med det, men det kan
være der er andre der kan fortælle dig det.

Mvh. Lars

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 24-08-02 16:47

"Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message
> [...]
> strømforsyning, da jeg ikke selv har eksperimenteret med det, men det kan
> være der er andre der kan fortælle dig det.

Her var der sørme lige en link: http://www.tweakup.dk/howto/5-7-12volt/1.htm

Mvh. Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-08-02 17:51

> [...]
3.
> spænding som jeg ikke kan huske hvad er. For at give din blæser 7V er det

Stel...

2 * stel, 12V og 5V.

--
Med venlig hilsen/best regards