OT: Data, hvor kan de købes.
Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 24-08-02 11:42

Hej Alle!

Jeg har en ide om at vi på arbejdet kan spare tusindevis af tastetryk og når
vi opretter nye kunder og retter eksisterende kunder, derfor en masse
spørgsmål.

http://www.navneognumre.dk/Products/ProductsShow.asp?ProductAreaID=3&Product
ID=32

Er der nogen der kender til kvaliteten af disse data, er det kun TDC kunder
i databasen, eller er det hele nummerplanen ?

Kender nogen prisen, eller måske endnu vigtigere, kender nogen andre steder
man kan købe lignende data, så man kan sammenligne priserne ?

Er der nogen faldgrupper jeg skal passe på når jeg skal ud og shoppe data ?

Findes der nogen leverandører af data som leverer dynamisk over nettet,
f.eks. via www med et XML eller lignende svar.

Jeg kunne nemt lave en lille robot der suger info fra diverse www sider, men
det er ikke holbart i længden, om end det ikke er direkte forbudt, så er det
i hvert fald ikke det der var meningen med web siderne.

Sidst men ikke mindst, er det nogen der har kendskab til køb af data fra CVR
registeret, hvorfor skal det være så dyrt ?

Sorry hvis jeg er OT, jeg syntes ikke jeg kunne finde en bedre gruppe.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-08-02 12:50

Som svar på skriblerier forfattet af Ulrik Lunddahl

[Snip - køb af data]

Har du pøvet Købmandstandens Oplysningsbureau?
http://www.kob.dk/

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 25-08-02 08:58

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender til kvaliteten af disse data, er det kun TDC
kunder
> i databasen, eller er det hele nummerplanen ?

Så vidt jeg ved er det fra alle større teleoperatører, men om der mangler
nogen ved jeg desværre ikke. Det er nogen tid siden jeg har kigget på disse
produkter, og de har åbenbart lavet lidt om på konceptet i mellemtiden.

Kan desværre ikke huske prisen, men da jeg kiggede på det (for et lille års
tiden siden) virkede det ikke overvældende dyrt i forhold til hvad man fik
ud af det.

M.v.h.
Olav