Accesstime bug
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-08-02 10:10

Når på en bestemt maskine jeg kører ls på en fil ændrer det filens
accesstime. Det er da ikke meningen at ls skal ændre accesstime, vel?
Det har jeg i hvert fald ikke set noget før. Det er fileutils 4.1 og
linux 2.4.18. Nogen, der ved noget om emnet?

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger:

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-08-02 11:14

Lars Kongshøj wrote:
> [...]
> Det har jeg i hvert fald ikke set noget før. Det er fileutils 4.1 og
> linux 2.4.18. Nogen, der ved noget om emnet?

Fandt løsningen. Det var et symbolsk link jeg kørte ls på. Af en eller
anden grund opdateres acccess-time åbenbart for symlinks, når de bliver
ls'et.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-02 11:42

Den Sat, 24 Aug 2002 12:13:59 +0200 skrev Lars Kongshøj:

>Fandt løsningen. Det var et symbolsk link jeg kørte ls på. Af en eller
>anden grund opdateres acccess-time åbenbart for symlinks, når de bliver
>ls'et.

Hvis du har -l på ls, så skal den vise hvor linket peger hen, og derfor
bliver den nødt til at lave en readlink() på den. Derfor.

Mvh
kent
--
Ny tegning på http://195.54.71.150/~kfr/grafik/