include ?
Fra : Christian Bjerre

Dato : 19-02-01 17:48

<?php include ('../include/danmarkbynight.inc'); ?>

Jeg vil gerne have ovenstående ændret til noget i retning af ..
<?php include ($documentroot . 'include/danmarkbynight.inc'); ?>
- men kan ikke umiddelbart finde $documentroot værdien ligesom man kan gøre
i html

allerhelt ville jeg gerne kunne gøre følgende .. men det går php ikke med
til :(
<?php include ('\/include/danmarkbynight.inc'); ?>

Fra : Leonard

Dato : 19-02-01 18:01

"Christian Bjerre" <c@frb.dk> skrev:

> [...]
><?php include ($documentroot . 'include/danmarkbynight.inc'); ?>
>- men kan ikke umiddelbart finde $documentroot værdien ligesom man kan gøre

$DOCUMENT_ROOT
og det skal være med store bogstaver ...

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Henrik Petersen

Dato : 19-02-01 18:06

Hej

> [...]
> ikke med til :(
> <?php include ('\/include/danmarkbynight.inc'); ?>

Hvor er det lige præcis din fil "danmarkbynight.inc" ligger i forholdt til
det script du vil inkludere den fra?

Du kan da sagtens bruge:
include('include/danmarkbynight.inc');

Eller hvis det ligger uden for selve webmappen, f.eks.:
include('../include/danmarkbynight.inc');

Hvis du vil bruge documentroot, så hedder den $DOCUMENT_ROOT i php

Henrik Petersen

Fjern Otto Leisner programmet fra min e-mailadresse,
hvis du vil sende e-mail til mig!

Fra : Christian Bjerre

Dato : 19-02-01 18:49

Henrik Petersen <hp@HOPLAhp-site.dk> wrote in message
> Du kan da sagtens bruge:
> include('include/danmarkbynight.inc');
den virker perfekt!

> Eller hvis det ligger uden for selve webmappen, f.eks.:
> include('../include/danmarkbynight.inc');
det gør denne også, men ville gerne lave en generel include, der virker fra
subdirectories

> Hvis du vil bruge documentroot, så hedder den $DOCUMENT_ROOT i php
prøvede med nedenstående uden held - den returnerer hele stien, hvor jeg
gerne ville have ../
derfor prøvede jeg at ændre min php.ini - tror lige jeg skal have en cola og
shawarma ;)

include($DOCUMENT_ROOT . 'include/danmarkbynight.inc');

prøvede bageefter at ændre min php.ini, så include og docdir pegede direkte
på det ene site - ligeledes uden held :(
- er det det rigtige sted jeg piller ?

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
; Paths and Directories ;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
include_path = ; UNIX: "/path1:/path2" Windows: "\path1;\path2"
doc_root = ; the root of the php pages, used only if nonempty
user_dir = ; the directory under which php opens the script using
/~username, used only if nonempty
extension_dir = /usr/lib/php4/apache ; directory in which the loadable
extensions (modules) reside
enable_dl = On ; Whether or not to enable the dl() function.
; The dl() function does NOT properly work in multithreaded
; servers, such as IIS or Zeus, and is automatically disabled
; on them.

Fra : Leonard

Dato : 19-02-01 20:23

"Christian Bjerre" <c@frb.dk> skrev:

>include($DOCUMENT_ROOT . 'include/danmarkbynight.inc');

Der mangler en /

Fra : Christian Bjerre

Dato : 20-02-01 00:03

argh! jeg ko!

tusind tak ..

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 19-02-01 18:25

"Christian Bjerre" <c@frb.dk> udtrykte:

>allerhelt ville jeg gerne kunne gøre følgende .. men det går php ikke med
>til :(
><?php include ('\/include/danmarkbynight.inc'); ?>

Er det roden du prøver at få fat i med \?

I så fald skal du bare bruge '/include/danmarkbynight.inc' i stedet.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

WAP/WML/PHP Tutorials
http://www.nau.dk/

Fra : Leonard

Dato : 19-02-01 18:33

andreas@fabel.dk (Andreas Kleist Svendsen) skrev:

>I så fald skal du bare bruge '/include/danmarkbynight.inc' i stedet.

Men det kommer sandelig an på hvad roden er på hotellet.
Det er ikke så ofte, at roden ikke er der hvor www.domæne.dk/ peger
hen.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Frank Sørensen

Dato : 19-02-01 18:46

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 19-02-01 19:09

On Mon, 19 Feb 2001 17:47:55 +0100, "Christian Bjerre" <c@frb.dk>
wrote:

> [...]
>til :(
><?php include ('\/include/danmarkbynight.inc'); ?>

gode råd:
1) brug php_value include_path flaf (kan sættes i httpd.conf,
htaccess og php.ini)

2) smid include_path udenfor webscobe

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 21-02-01 09:24

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev

> gode råd:
> 1) brug php_value include_path flaf (kan sættes i httpd.conf,
> htaccess og php.ini)

uuhhaa, der ville jeg bruge admin_value i stedet. Så undgår man at
include_path kan ændres fra .htaccess, for den kan godt være lidt svær at
debugge.

> 2) smid include_path udenfor webscobe

Jeps, altid uden for docroot.

(John =

Fra : Leonard

Dato : 21-02-01 13:19

tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk) skrev:

>gode råd:
>1) brug php_value include_path flaf (kan sættes i httpd.conf,
>htaccess og php.ini)
>
>2) smid include_path udenfor webscobe

Hvad skal der stå i .htaccess ?
- det er den eneste jeg har adgang til.

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 21-02-01 14:46

On Wed, 21 Feb 2001 12:19:09 GMT, not2@sporty.dk (Leonard) wrote:

>Hvad skal der stå i .htaccess ?

php4:
php_value include_path "sti"

php3:
glemt, men en anden syntaks

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 21-02-01 14:47

On Wed, 21 Feb 2001 14:45:59 +0100, Thomas Jensen, pil.dk wrote:

>php3:
>glemt, men en anden syntaks

php3_include_path .:sti

--
Søren O.

http://chewbacca.dk/disclaimer/

Fra : Leonard

Dato : 21-02-01 18:59

Og det virker også næsten, for før havde jeg nogle steder en

if (!file_exists("$emne.inc"))
   Header ("Location:/404.phtml");

men nu kan jeg ikke bruge file_exists da filen ligger udenfor webscope

Hvad kan jeg så ?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/