Hjælp søges
Fra : Nikolaj Jensen

Dato : 23-08-02 22:12

Hej NG:
Er der nogen i gruppen der kan hjælpe mig med følgende navn?
Lilian Irene Potzuweit, født i Haderslev 1937.
Jeg har i øjeblikket ikke flere oplysninger.
På forhånd TAK
mvh Nikolaj Jensen Hadsten

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-08-02 02:24

Jeg kan varmt anbefale, at du går på LA i Aabenraa, og låner personregister
for fødte i Haderslev, der vil du kunne læse en hel side om den omtalte
fødsel.

Personregistre er kun noget der findes i Sønderjylland, det blev indført i
1875, d.v.s. i den gang Sønderjylland stadig var under Tysk herredømme, men
fortsatte til vist nok i dag. Det findes personregister for fødte, vieede og
døde. især viede og døde findes der mange oplysninger om resten af familien,
men også for fødte, der fremgår det hvem der anmelder fødslen og hvem der
føder og hvemfaderen til den fødte er og hvor fødslen forgår og adressen på
forældrerne.

Fra : npetersen

Dato : 24-08-02 22:04

"Nikolaj Jensen" skrev d. 23-08-02 22:12 dette indlæg :
> [...]
> Lilian Irene Potzuweit, født i Haderslev 1937.
> Jeg har i øjeblikket ikke flere oplysninger.

Jeg skal på arkivet i Aabenraa engang i næste uge,
så hvis du ikke inden den tid har fået andre oplysninger,
vil jeg gerne kigge efter den søgte person for dig.
Mvh
Npetersen.

http://www.kandu.dk/

Fra : npetersen