Linux router
Fra : Mads Husted

Dato : 23-08-02 20:11

Hej.

Jeg har indstalleret et mindre netværk.
Pc1 kører Redhat Linux og har to netkort. Det ene netkort et forbundet til
mit,
kable moden (DHCP). Det andet netkort er forbundet til min switch(IP:
192.168.0.1).
Pc2 kører WinXP og har et netkort tilsluttet swicthen(IP:192.168.0.2)
Pc3 kører også WinXP og har et netkort tilslutte switchen(IP: 192.168.0.3)

Problemet er nu at jeg ikke kan komme på internette fra Pc2 og Pc3.
Der er forbindelse fra Pc1 (dette kan jeg se med ping).
Alle computere i netværket kan "pinge" hinanden, men efter opstart skal
netkablet
i Pc1 lige trækkes ud af swichen og sætte tilbage før der er forbindelse til
retsen af
netværket.

Hvordan gør jeg sådan at alle computere kan komme på internettet ?
Håber nogle kan hjælpe.

--
mvh Rasmus