LAN til LAN via VPN
Fra : Martin S.

Dato : 23-08-02 19:19

Hej, lige et spg.

Hvis jeg nu vil lave et "netværk" via VPN mellem to speedstream 2601 routere
(TDC ADSL) er det så simpelt som at åbne for indgående kommunikation for
Win2000pro maskinen på mit kontor og hjemmefra lave en VPN forbindelse til
Router ip eller hvad ???

Sådan fremgår det af hjælpesider på nettet og i win2000pro.

Men er det så simpelt i den sidste ende ??

Win2000pro på begge maskiner og ss2601 på begge forbindelser.
Jeg har ikke fået ADSL på mit kontor endnu, så derfor dette hypotetiske spg.
som jeg desværre ikke endnu har kunnet teste i praksis...

Mvh. Martin S.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 24-08-02 16:51

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Win2000pro maskinen på mit kontor og hjemmefra lave en VPN forbindelse til

Nah. Hvis ikke din router kan lave vpn router<-> router (og det mener jeg
ikke 2601 kan), skal du forbinde til en vpn server af en slags - og jeg
mener kun dette er med i windows 2000 server produkterne (somebody correct
me if I'm wrong...)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)