ATX kabinet til mit gamle ATX motherboard
Fra : kim

Dato : 23-08-02 18:39

Jeg har købt et nyt ATX kabinet til mit gamle ATX motherboard, men når jeg
bruger de 4 messing's afstands skruer, sidder MB for højt, så jeg ikke kan skrue
en skrue i til lydkortet og grafikkortet...
Fjerner jeg de 4 messing's afstands skruer sidder MB perfekt, samt de 2 plastik
afstands "muffer" flugter perfekt...
Skulle der ske noget ved at jeg ikke bruger de 4 messing's afstands skruer ?
Den sidder jo perfekt hvis jeg ikke gør...
Jeg er meget åben for forslag, da jeg har lovet min datter at blive hurtig færdig.
Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-02 10:52

kim wrote:
> Jeg har købt et nyt ATX kabinet til mit gamle ATX motherboard, men når jeg
> bruger de 4 messing's afstands skruer, sidder MB for højt, så jeg ikke kan skrue
> en skrue i til lydkortet og grafikkortet...

Mener du at afstandsskruerne er for lange?
Stammer de skruer fra dit gamle kabinet?

> Fjerner jeg de 4 messing's afstands skruer sidder MB perfekt, samt de 2 plastik
> afstands "muffer" flugter perfekt...
> Skulle der ske noget ved at jeg ikke bruger de 4 messing's afstands skruer ?

Man skal være meget sikker på at bagsiden af bundkortet ikke kan røre
bagpladen, ellers kan man risikere at det hele brænder af - bundkort,
processor, grafikkort, harddiske, ram osv.
Diskettedrevet overlever måske.

Fra : kim

Dato : 24-08-02 14:50

>Mener du at afstandsskruerne er for lange?

Jo...

>Stammer de skruer fra dit gamle kabinet?

Nej, de fulgte med det nye kabinet... på det gamle kabinet ( Pentium 75 ) sad der ikke nogle...

>Man skal være meget sikker på at bagsiden af bundkortet ikke kan røre
>bagpladen, ellers kan man risikere at det hele brænder af - bundkort,
>processor, grafikkort, harddiske, ram osv.
>Diskettedrevet overlever måske.

Er der noget med at man kan købe en slags plastikplade som skal forhindre dette ?

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-02 19:23

kim wrote:

> Jo...

Hvor lange er de?
Jeg har kun én slags liggende, som er 8 mm lange, 12 mm hvis man tæller
gevindet med.

> Er der noget med at man kan købe en slags plastikplade som skal forhindre dette ?

Der er en pokkers masse ben fra elektronikken på bundkortet, som stikker
en millimeter eller to ud på bagsiden.
Hvis man bruger en plasticplade som du foreslår, kan de stikke igennem
når man skruer det fast, men det er mindre sandsynligt, hvis man er
forsigtig med ikke at skrue ret hårdt.
Jeg har aldrig hørt om at man skulle bruge sådan en plade, eller at man
kan købe en.

Kan vi få at vide hvilken model dit nye kabinet er?

Fra : kim

Dato : 25-08-02 06:52

> Jo...

>Hvor lange er de?
>Jeg har kun én slags liggende, som er 8 mm lange, 12 mm hvis man tæller
>gevindet med.

-Med gevind 11 mm...8 mm bliver også for lange...

>Kan vi få at vide hvilken model dit nye kabinet er?

-MIDITOWER ATX 300W. CODEGEN 6013L-1
"Ext/Int: 1 x 3½"" + 4 x 5¼"" /2 x 3½""
Size H/W/D: 420x181x448mm
Expansion Slots: 3
Power Supply: 300W
Motherboard: ATX" fra http://www.datatel.dk/
På min Motherboards "User's Manual" står der :" K6XV3 + /66 Rev. B + System Board "
med AMD K6 - II 500 Mhz prossessor med 3D now...

Jeg troede bare at det ville passe hvis jeg købte et ATX kabinet ?
Hvis jeg bruger de 4 afstandsskruer sidder MB for højt, men den længde de 2 plastiks dimser
har, som man også skal sætte på MB understøtter perfekt, ( har den rigtige længde ) hvis jeg ikke
bruger de medfølgende afstandsskruer...så hvis jeg samler uden de 4 afstandsskruer passer MB
perfekt i kabinettet...
Mvh Kim

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 25-08-02 07:17

kim <NOSPAM@e-box.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e_99.12$XY.293@news.get2net.dk...

Er der ikke tale om at nogen af hullerne i kabinettet er forhøjet? Hvis du
ydeligere sætter afstandsskruer i dem kan jeg godt forstå at du har et
problem.
Afstandskruerne skal kun bruges i de huller der ikke er forhøjet.De huller
der er
forhøjet virker i sig selv som afstandsstykker. Det lyder også lidt
mærkeligt
at bundkortet kun skal monteres med 4 skruer.

Mvh. Finn

Fra : kim

Dato : 25-08-02 14:10

"FINN EGMOSE" <fimus@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:ak9sho$30q$1@sunsite.dk...
> kim <NOSPAM@e-box.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9e_99.12$XY.293@news.get2net.dk...
> Er der ikke tale om at nogen af hullerne i kabinettet er forhøjet?

Jo, de 4 huller til Mb er forhøjet...

>Hvis du ydeligere sætter afstandsskruer i dem kan jeg godt forstå at du har et
> problem. Afstandskruerne skal kun bruges i de huller der ikke er forhøjet.De huller
> der er forhøjet virker i sig selv som afstandsstykker.

Tak... Det var præcis den info jeg var ude efter :)

>Det lyder også lidt mærkeligt at bundkortet kun skal monteres med 4 skruer.

Nej da... 4 afstandsskruer plus 2 plastik afstandsmuffer som fulgte med kabinettet....
Der er jo 6 huller i MB...

Mvh Kim

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 25-08-02 22:15

> Nej da... 4 afstandsskruer plus 2 plastik afstandsmuffer som fulgte med
kabinettet....
> Der er jo 6 huller i MB...
>
> Mvh Kim

Så kan du som du selv er inde på bare bruge 4 skruer og de to
plastikmuffer
så kan du gemme messingafstandsstykkerne til du evt skal have et andet
bundkort med flere huller i maskinen.

Mvh. Finn