MB montering på ATX kabinet, for højt...
Fra : kim

Dato : 23-08-02 18:36

Jeg har købt et nyt ATX kabinet til mit gamle ATX motherboard, men når jeg
bruger de 4 messing's afstands skruer, sidder MB for højt, så jeg ikke kan skrue
en skrue i til lydkortet og grafikkortet...
Fjerner jeg de 4 messing's afstands skruer sidder MB perfekt, samt de 2 plastik
afstands "muffer" flugter perfekt...
Skulle der ske noget ved at jeg ikke bruger de 4 messing's afstands skruer ?
Den sidder jo perfekt hvis jeg ikke gør...
Jeg er meget åben for forslag, da jeg har lovet min datter at blive hurtig færdig.
Mvh Kim

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-08-02 23:33

Sætter du bundkortet så lodningerne kortslutter med bagpladen eller har du
noget afstand i mellem ?
Messing dimserne findes i 2 højder - du skal måske bruge den lille (ca 4
mm), ligesom jeg skulle i et gammelt IBM kabinet. Normalt er det de 'høje' 6
mm - tror jeg de er.
Jeg bruger 6 eller 9 messingafstandsstykker.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : kim

Dato : 24-08-02 06:44

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Sætter du bundkortet så lodningerne kortslutter med bagpladen eller har du
> noget afstand i mellem ?

Nej, der er nogle små forhøjninger på kabinetet, ca. ½ cm. samt jeg har klippet
noget hårdt plastik ud og lagt mellem de 4 punkter hvor man skruer.

> Messing dimserne findes i 2 højder - du skal måske bruge den lille (ca 4
> mm), ligesom jeg skulle i et gammelt IBM kabinet. Normalt er det de 'høje' 6
> mm - tror jeg de er.

4 mm bliver for højt...så passer pladen der hvor PS2 udgang til keyboard og
musen samt USB ikke...

Mvh Kim