Kat i lejlighed
Fra : LM

Dato : 23-08-02 17:15

Er det synd at have en kat i lejlighed? Så den kun bliver en indekat.

Vi skal have en killing, men vil jo nødigt gøre noget, der er synd for den.

Hvad gør i for at sikre, at den ikke hopper ud af vinduer og ud over altan?

LM

Fra : Katrine Nederby

Dato : 23-08-02 17:54

"LM" <nospam@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
den.

> Hvad gør i for at sikre, at den ikke hopper ud af vinduer og ud over

Hej LM.

Nej det er ikke synd at have kat i en lejlighed. Ihvertfald ikke hvis man er
parat til at yde lidt ekstra for sin kat og sørge for bl.a. legetøj og
klatremuligheder.

Du kan måske have glæde af at læse flg. artikel (Kat i lejlighed) på min
side:
http://pandoras_burmese.tripod.com/Burmeser/id10.html

Den beskriver ihvertfald nogle af de ting, du skal være opmærksom på, når du
holder indekat

Der står også lidt om sikring af altaner og vinduer, men jeg er sikker på,
at der er mange herinde, der kan komme med mere nøjagtige beskrivelser af,
hvordan de har gjort Jeg selv har lukket min altan helt med hønsenet, så
kattene under ingen omstændigheder risikerer at dratte ned (det er der et
(dårligt) billede af på siden)

Mange hilsner
Katrine

Fra : Jette

Dato : 23-08-02 18:46

"LM" skrev:
> Er det synd at have en kat i lejlighed? Så den kun bliver en indekat.

Der er utroligt mange i denne gruppe der har kat i lejlighed, inklusive
mig selv, og derfor også mange der kan skrive under på at indekatte
lejlighed har det nøjagtig lisså godt som udekatte.... hvis altså man er
parat til at give den en ekstra tand med beskæftigelse og klatretræ mv.

Den artikel Katrine henviser til er rigtig god. Derudover er der også
lidt inspiration på vores hjemmeside til hvordan man kan indrette sin
altan (hvis man har sådan én).:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=22

.... og her en anden artikel der fortæller hvordan man kan give sine
katte lidt udfordring i forbindelse med fodringen:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/faq/faq.php?id=8

Mvh. Jette

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 23-08-02 19:13

Hej LM

nej det er ikke synd at have en inde kat bare den har godt med legetøj til
at beskæftige sig med, eller en legekammerat feks en kat mere. Ja eller god
aktivering af jer.

Hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : Majer

Dato : 24-08-02 08:29

> [...]
> Er det synd at have en kat i lejlighed? Så den kun bliver en indekat.
>
> Vi skal have en killing, men vil jo nødigt gøre noget, der er synd for

Hejsa!!
Som flere andre har skrevet, er det ikke synd at have en kat i en lejlighed.
Man skal dog være indstillet på, at det kræver en del aktivering, når der
kun er én kat. Vi har i et år kun haft 1, men er blevett overbeviste herinde
i NG'en, om at det er bedst at katten har en anden kat at lege med.
Derfor har vi lige købt en lille mispige til ham, i går.

Så mit forslag er, at I køber 2 på én gang... Så de kan få stor glæde af
hinanden, mens de er alene hjemme. Selvfølgeligt er der lidt flere udgifter
forbundet med det. Men jeg har hørt at flere dyrelæger, giver rabat, hvis
man kommer med flere katte på en gang.

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Jette

Dato : 24-08-02 19:01

"LM" skrev:
> [...]
den.

> Hvad gør i for at sikre, at den ikke hopper ud af vinduer og ud over

Efter at have læst indlægget fra Majer, vil jeg også præcisere at I
selvfølgelig skal have to katte

Vi havde også til at starte med kun tænkt os at få én kat. Men efter at
have fået en masse god råd fra gruppen her, endte det med to. Det har vi
i hvert fald ikke fortrudt et eneste sekund. Det er under ingen
omstændigheder dobbelt arbejde at have to katte, og de er bare SÅ glade
for hinanden, samtidig med at mor ikke har så dårlig samvittighed når
hun er på arbejde

De beskæftiger også hinanden på en måde som jeg kan se vi aldrig ville
kunne erstatte. Det er en fryd for øjet at se dem ligge og sove tæt
sammen, slikke hinandens pels og ikke mindst tager de nogle ordentlige
turde hvor de slås for sjov.

Samtidig afreagerer sådan nogle misser også en masse energi på hinanden,
i stedet for møbler og potteplanter

Mvh. Jette