Forbindelse af HUB?
Fra : Magnus

Dato : 19-02-01 16:01

Jeg har fået en hub som skal forbindes til en ISDN-router men jeg kan ikke
gennemskue hvordan jeg skal forbinde den til routeren.
Det er to maskiner som skal have adgang til ISDN-routeren den ene maskine er
via BNC terminalen på huben og den anden er med alm. RJ-45 stik
Bagpå er der 8 porte hvor nr. 8 er markeret med "IN" og derefter er der en
uden nummer hvor der stå "OUT"

Hvor skal routeren tilslutes og hvor skal PC'erne tilsluttes ?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-02-01 16:32

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden nummer hvor der stå "OUT"
>
> Hvor skal routeren tilslutes og hvor skal PC'erne tilsluttes ?

Du forbinder bare routeren til en af de 8 porte, ligegyldigt hvilken.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-03-01 17:59

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> wrote in message
> [...]

Må jeg anbefale at anskaffe dig et nyt netkort med RJ45-port...

> Du forbinder bare routeren til en af de 8 porte, ligegyldigt
hvilken.

Dog skal du være opmærksom på at der skal en krydset forbindelse til
mellem HUB og router. Enten kan HUB'en lave krydsforbindelsen (med en
omskifter) ellers kan routeren (med en ditto). Hvis ingen af delene
kan skiftes om, skal du have et krydset kabel (de er som regel røde).

--
Men venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240

Fra : Ole Axelsen

Dato : 17-03-01 18:17

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> omskifter) ellers kan routeren (med en ditto). Hvis ingen af delene
> kan skiftes om, skal du have et krydset kabel (de er som regel røde).

Det ved min router så bare ikke. Den kører troligt med et "lige igennem"
kabel. Og her virker det forøvrigt også fint med både BNC og RJ 45
tilslutninger til hub-en.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-03-01 20:52

Ole Axelsen skrev i meddelelsen <99067q$rla$1@news.inet.tele.dk>...
>Det ved min router så bare ikke. Den kører troligt med et "lige igennem"
>kabel. Og her virker det forøvrigt også fint med både BNC og RJ 45
>tilslutninger til hub-en.

Næh - min har heller ikke hørt efter i timen - den kører også fint med tre
"lige igennem" - et til router og to til PC'erne - alle i almindelige RJ45
porte uden omskifter på HUB'en........
--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-03-01 14:09

> [...]
> omskifter) ellers kan routeren (med en ditto). Hvis ingen af delene
> kan skiftes om, skal du have et krydset kabel (de er som regel røde).

Du tager fejl - der skal ikke et krydset forbindelse mellem en hub og en
router. Der skal derimod en krydset forbindelse mellem en router og en pc,
idet en router kan opfattes som en slags "pc" og hovedreglen er at man
sætter krydsede kabler mellem maskiner, der er "ens". Dvs. krydsede kabler
mellem pc-pc, pc-router -men ikke krydset kabel mellem hub'er og pc-ere.

---
ahw