Både SCSI og IDE disk
Fra : Gnavpot

Dato : 23-08-02 11:13

I øjeblikket kører jeg med SCSI HD, CDRom og Brænder, men jeg har en
40 GB IDE liggende. Umiddelbart gætter jeg på at jeg kan sætte IDE'en
i, MEN: vil min SCSI-disk fortsætte som drev c eller møver IDE'en sig
ind her? Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg køre system ting osv på
SCSI'en og spil og mindre vigtige ting på IDE'en. Nogen der har
erfaringer med et sådan mixet setup?

Jeg ved godt jeg bare kan sætte skidtet i og prøve, men hvis nogen her
med det samme har svarene vil det være super.

/Claus

Fra : Brian Hansen

Dato : 23-08-02 11:44

> [...]
>
> Jeg ved godt jeg bare kan sætte skidtet i og prøve, men hvis nogen her
> med det samme har svarene vil det være super.

IDE vil møve sig ind foran SCSI-enhederne, men køre du NT, Win2000 eller XP
er det ikke noget problem.

Brian

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 23-08-02 11:48

Gnavpot wrote:

> [...]
> 40 GB IDE liggende. Umiddelbart gætter jeg på at jeg kan sætte IDE'en
> i, MEN: vil min SCSI-disk fortsætte som drev c eller møver IDE'en sig

Gå ind i din bios og sæt den op til at boote fra scsi.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : LarsS

Dato : 23-08-02 14:14

"Gnavpot" skrev

> [...]
> ind her? Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg køre system ting osv på
> SCSI'en og spil og mindre vigtige ting på IDE'en. Nogen der har

Ja, jeg har både ide og scsi diske i win98:
Hvis du Fdisker ide som logisk drev vil den altid få
drev-bogstav efter scsi. Hvis du Fdisker ide som
primær kan du i BIOS bestemme at boot skal være
fra scsi, hvorfor scsi forbliver C. (Hvis du i BIOS
sætter boot til ide byttes bogstav).

/LarsS